کد خبر: 503425
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۸:۴۴:۳۰
| |

با نگرانی‌ از سیل پناهندگان افغان؛

پاکستان امنیت مرزی‌اش را تقویت می‌کند

دبیرکل روابط عمومی سازمان اطلاعات نظامی پاکستان اعلام کرد، در بحبوحه خروج نیروهای خارجی از افغانستان، پاکستان امنیت مرزی‌اش با این کشور جنگ‌زده را تقویت می‌کند.

پاکستان امنیت مرزی‌اش را تقویت می‌کند
کد خبر: 503425
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۸:۴۴:۳۰

اعتمادآنلاین| ژنرال "بابر افتخار"، دبیرکل روابط عمومی سازمان اطلاعات نظامی پاکستان گفت: در حال حاضر 90 درصد از مرز پاکستان-افغانستان حصارکشی شده است. پاکستان کاملا آماده است و مکانیسم کنونی امنیت مرزی بسیار بهتر از مکانیسم‌های قبلی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: وزارت کشور پاکستان برای موج احتمالی پناهجویان از افغانستان آماده است.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان این نگرانی را به وجود آورده که این اقدام منجر به یک بحران انسانی در افغانستان شود و موجی از پناهجویان و آوارگان برای فرار به کشورهای همسایه را به وجود آورد.

"تسنیم اسلم"، یکی از سخنگویان سابق وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه گفته بود: پاکستان نگران است که افراطگرایان خودشان را در بین پناهجویانی که از افغانستان می‌آیند، پنهان کنند و با موج مهاجران، به طور غیرقابل کنترلی در سراسر منطقه پخش شوند.

وی افزود: از آنجایی که گروه‌های مختلف در داخل افغانستان برای تامین هزینه عملیات‌هایشان به شدت به تجارت مواد مخدر تکیه خواهند کرد، بی‌ثباتی در افغانستان باعث افزایش قاچاق مواد مخدر خواهد شد.

با توجه به این وضعیت، تسنیم اسلم از شرکای منطقه‌ای خواست تا حفاظت مرزی را تقویت کنند و تاکید کرد که در دوران اشغال آمریکا، تولید مواد مخدر افغانستان تنها افزایش یافت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور درخصوص وضعیت وخیم در افغانستان با رهبران کشورهای آسیای مرکزی در ارتباط است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها