کد خبر: 548860
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۳:۴۲:۲۱
| |

ترکیه صدها پناهجوی غیرقانونی افغان را اخراج کرد

دولت ترکیه در اقدامی تازه ۲۲۷ پناهجوی افغانستانی را که اسناد قانونی نداشته‌اند به کابل بازگردانده‌است.

ترکیه صدها پناهجوی غیرقانونی افغان را اخراج کرد
کد خبر: 548860
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۳:۴۲:۲۱

ترکیه اقدام ها علیه پناهجویان غیرقانونی را تشدید کرده و در تازه‌ترین اقدام ۲۲۷ شهروند افغان را که اسناد قانونی در اختیار نداشتند، دوباره به کابل فرستاده‌است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری افق نیوز افغانستان، مقام های ترکیه گفته‌اند که با پناهجویان غیرقانونی با جدیت برخورد کرده و آن‌ها را از این کشور اخراج خواهند کرد.

این پناهجویان از ولایت مالاتیا در شرق ترکیه به کابل فرستاده شده‌اند. ریاست مرکز مهاجرین ولایت مالاتیا گفته‌ است که تاکنون درمجموع ۶۸۱ نفر را در پروازهای چارتر به افغانستان فرستاده‌است.

مقام های ترکیه می‌گویند که پناهجویان غیرقانونی را برای مدتی کوتاه در کمپ‌ها نگه ‌داشته و سپس به کشورهای اصلی‌شان خواهند فرستاد.

مالاتیا در شرق ترکیه قرار دارد و چندین کمپ این ولایت مملو از پناهجویان غیرقانونی افغان است.

یک برگه شناسایی توقفگاه‌های پناهجویان که روی صفحه اینترنتی globaldetentionproject منتشر شده  نشان می‌دهد که بالغ بر دو هزار مرکز نگهداری پناهجویان غیرقانونی در بنادر، میدان‌های هوایی و مناطق شهری ترکیه ایجاد شده که در آن علاوه بر افغان‌ها، سایر پناهجویانی که اسناد قانونی اقامت ندارند نیز نگهداری می‌شوند.

در این برگه آمده که ترکیه برای جلوگیری از ورود افغان‌ها در مرزهای مشترک خود با ایران یک دیوار ۳۰۰ کیلومتری احداث کرده و تدابیر امنیتی خود را نیز شدت بخشیده‌است.

پس از سقوط دولت پیشین در افغانستان، صدها هزار افغان کشور خود را ترک کرده و روزانه هزاران نفر با عبور از مرزهای غربی وارد ایران شده و از آن‌جا مسیر ترکیه را برای رسیدن به اروپا در پیش می‌گیرند.

در همین حال، مقام های ترکیه گفته‌اند که در حال حاضر چهار میلیون پناهنده که اکثریت‌شان از سوریه، عراق، افغانستان و تعدادی دیگر از کشورهای شرق میانه‌اند، در این کشور زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها