کد خبر: 548792
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۰۹:۵۶:۱۲
| |

وزرای خارجه و دفاع آمریکا وارد اوکراین شدند

مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا وارد کی‌یف شده و مشغول مذاکره با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور هستند.

وزرای خارجه و دفاع آمریکا وارد اوکراین شدند
کد خبر: 548792
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۰۹:۵۶:۱۲

 اولکسی آرستویچ مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا وارد کی‌یف شده و مشغول مذاکره با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور هستند.

به گزارش ایرنا و به نقل از الجزیره، مشاور رئیس جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است گفت که وزیر امور خارجه و وزیر دفاع آمریکا وارد کی‌یف شده‌اند و در حال مذاکره با زلنسکی هستند.

این درحالی است که تاکنون کاخ سفید، وزارت خارجه و یا وزارت دفاع آمریکا این سفر را تایید نکرده‌اند و حاضر به توضیح در مورد آن نشده‌اند.

در صورت تایید این اخبار از سوی مقامات آمریکایی، این اولین سفر مقامات ارشد واشنگتن به اوکراین پس از آغاز جنگ در این کشور در بیش از دو ماه پیش است.

به گزارش ایرنا، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که بلینکن وزیر امور خارجه و آستین وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه به کی‌یف سفر خواهند کرد.

رئیس جمهور اوکراین در یک نشست خبری اعلام کرد که روز یکشنبه با بلینکن وزیر خارجه و آستین وزیر دفاع آمریکا در کی‌یف پایتخت کشورش دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

زلنسکی هفته‌ها است که از متحدان غربی خود خواسته است برای مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین تسلیحات بیشتری ارسال کنند.

پیش از این، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته بود که این کشور برای نشان دادن حمایت خود از اوکراین، به زودی در خصوص اعزام نماینده‌ای به کی‌یف تصمیم گیری خواهد کرد.

مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند؛ ممکن است وزیر دفاع یا وزیر امور خارجه آمریکا به اوکراین سفر کنند اما بعید است که بایدن به این کشور سفر کند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده بود: در زمان حاضر برنامه‌ای برای سفر بایدن به اوکراین نداریم و مهم‌تر از سفر رئیس جمهور آمریکا به اوکراین، تداوم ارسال تسلیحات و حمایت از این کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها