کد خبر: 548692
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۸:۳۷:۴۴
| |

تمرین تفنگداران دریایی آمریکا برای سرنگون کردن بالگردهای روسیه

منابع خبری از تمرین ویژه تفنگداران دریایی آمریکا در آریزونا برای سرنگون کردن بالگردهای ارتش روسیه در یک رزم واقعی محتمل خبر دادند.

تمرین تفنگداران دریایی آمریکا برای سرنگون کردن بالگردهای روسیه
کد خبر: 548692
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۸:۳۷:۴۴

منابع خبری از تمرین ویژه تفنگداران دریایی آمریکا در آریزونا برای سرنگون کردن بالگردهای ارتش روسیه خبر دادند.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» تفنگداران دریایی ایالات متحده آموزش های ضد هوایی را در نزدیکی «یوما» در «آریزونا» انجام داده اند.

نیروی دریایی آمریکا به دلایل امنیتی به نوع دقیق سلاح‌های ضد بالگرد استفاده شده در این تمرین ویژه اشاره‌ای نکرده اما گفته شده است که تفنگداران دریایی آمریکا در این تمرین یک هفته‌ای از موشک دوش پرتاب «استینگر» برای سرنگون ساختن بالگردهای روسیه از جمله بالگرد میل-۲۴ بهره برده‌اند.

موشک استینگر اواسط دهه هفتاد میلادی معرفی شد. این یکی از اولین موشک‌های زمین به هوا در ارتفاع کم در زمان خود بود. سامانه تسلیحاتی استینگر ریتون برتری دفاع هوایی را برای نیروهای کاربر فراهم می‌کند.

میل-۲۴، گونه‌ای بالگرد رزمی سنگین روسی است. میل-۲۴ علاوه بر آن‌که به چندین تیربار و جایگاه‌های حمل راکت و موشک مجهز است، ظرفیت حمل ۸ خدمه مسلح  را هم داراست و در واقع یک بالگرد ترابری نیز محسوب می‌شود و از این نظر قابل مقایسه با هیچ بالگرد جنگنده دیگری نیست.

این بالگرد زره‌پوش دوموتوره در شرکت میل طراحی شده و از سال ۱۹۷۲ مورد استفاده اتحاد جماهیر شوروی  و بیش از ۳۰ کشور دیگر جهان قرار گرفته‌ است. خلبانان شوروی سابق به این بالگرد لقب «تانک پرنده» را داده‌اند. لقبی که به قدرت آتش فوق‌العاده بالا، و استقامت و حفاظت زرهی مناسب این بالگرد اشاره دارد.

دولت آمریکا در راستای کمک به اوکراین در نبرد با روسیه کمک‌های نظامی بسیاری به کی‌یف کرده از جمله موشک‌های دوش پرتاب مختلف و موشک ضد تانک «جاولین» را به اوکراین ارسال کرده است.

آمریکا تاکنون هزاران موشک ضد هواپیمای استینگر و موشک‌های ضد تانک جاولین به اوکراین ارسال کرده است. مقام‌های نظامی آمریکا گفته‌اند که این تسلیحات می‌تواند توسط نیروی زمینی استفاده شده و می‌تواند اهداف کوتاه بُرد را هدف قرار دهد و این تسلیحات برای نیروهای اوکراینی برای دفاع از خود، حیاتی است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا چندی قبل  در نشست کمیته نیروهای مسلح گفت: «جاولین و استینگر اثبات کرده که در این جنگ بسیار بسیار موثر بوده‌اند».

دیگر تسلیحات و تجهیزات نظامی که به اوکراین ارسال شده عبارتند از: پهپادهای دفاعی ساحلی، نارنجک انداز، تفنگ، تپانچه، مسلسل، لباس نظامی، کلاه زرهی، قایق‌های گشتی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات حفاظتی شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای و تجهیزات مین‌زدایی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها