کد خبر: 548619
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۲:۵۰:۴۰
| |

یک مقام روس درمورد احتمال وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

رئیس آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) درباره احتمال وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.

یک مقام روس درمورد احتمال وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
کد خبر: 548619
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۲:۵۰:۴۰

دمیتری راگوزین، رئیس آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) درباره احتمال  وقوع جنگ  جهانی سوم هشدار  داد.

به گزارش ایرنا، شبکه  خبری «راشاتودی» با انتشار این خبر افزود: دمیتری راگوزین استدلال کرد که یک حمله  فضایی و از بین بردن یک سفینه فضایی از سوی یک قدرت خارجی می تواند به یک درگیری مسلحانه بیانجامد و منجر به جنگ جهانی بعدی شود.

بنابراین گزارش ، رئیس آژانس فضایی روسیه دراین باره گفت: باید به خاطر داشت که ازبین بردن یک فضاپیمای خارجی به معنی جنگ جهانی سوم است، چراکه این یک اقدام خصمانه جنگی بوده و هیچ تردیدی دراین باره وجود ندارد.

راشاتودی گزارش داد: راگوزین تصمیم واشنگتن مبنی بر توقف آزمایش موشک های ضد ماهواره ای را که کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا آن را اقدامی غیر مسئولانه و باعث بوجود آمدن زباله های خطرناک فضایی در مدار زمین می شود توصیف کرده و مورد انتقاد قرار داده است، گفت آمریکا در حال حاضر خود را دوستدار فضا نشان می دهد، این درحالی است که آمریکا تمامی آزمایش های لازمی که باید انجام دهد، دراین زمینه به عمل آورده است.

 راگوزین گفت که پیشنهاد روسیه و چین مبنی بر امضای پیمان منع استقرار تسلیحات نظامی در فضا  تاکنون با «سکوت » واشنگتن مواجه شده است.

این رسانه روسی گزارش داد:  استقرار تسلیحات کشتار جمعی در فضا در سال 1967میلادی بصورت بین المللی  ممنوع اعلام شد.

فضای پیمای مرموز x-37 آمریکا حامل تسلیحات کشتار جمعی

درحالی رئیس آژانس فضایی روسیه نسبت به  احتمال وقوع جنگ جهانی سوم در صورت هدف قرار گرفتن یک فضاپیما از سوی قدرت خارجی هشدار میدهد  که وی ۳ اردیبهشت ماه  در مورد فضاپیمای مرموز و فوق سری آمریکا  موسوم به «ایکس-۳۷» که تحت اختیار نیروی فضایی آمریکا قرار دارد، در اظهار نظری گفت که آمریکا احتمالا با این فضاپیما تسلیحات کشتار جمعی به فضا حمل می کند.

خبرگزاری تاس روز گذشته دراین باره گزارش داده بود: «دمیتری راگوزین» رئیس آژانس فضایی روسیه(روسکاسموس)در این باره گفت روسیه بر این باور است که آمریکا ممکن است با کمک فضاپیمای ایکس-۳۷ (Boeing X-۳۷) ساخت شرکت بوئینگ) تلاش می کند ابزار و ادوات شناسایی و یا  تسلیحات کشتار جمعی  به فضا حمل کند؛ ما اطلاعات چندان قابل درکی از نیات آمریکا  و توانایی فنی این فضاپیما در اختیار نداریم.

فضاپیمای ایکس-۳۷ بدون سرنشین بوده وطراحی و عملکردی همچون فضاپیماهای از دور خارج شده  شاتل آمریکایی دارد، پروژه این فضا پیما ابتدا توسط ناسا و سپس به وزارت دفاع آمریکا منتقل شد.

نخستین پرتاب این فضاپیما به فضا در آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی و توسط راکت «اطلس۵»صورت گرفت؛ این فضاپیما برای حضور ۲۷۰ روزه در مدار زمین طراحی شده اما در ماه مه ۲۰۱۵ زمانی که به فضا پرتاب شد به مدت ۷۲۰ روز در مدار زمین باقی ماند، رکورد حضور این فضاپیما در مدار زمین، زمانی که در اکتبر ۲۰۱۹ برزمین نشست به ۷۸۰روز رسید.

به گفته کارشناسان این یکی از سری ترین تجهیزات فضایی آمریکا به شمار می رود. این فضاپیما پیشتر دراختیار «فرماندهی فضایی نیروی هوایی» آمریکا بود که هم اکنون در اختیار «نیروی فضایی» آمریکا قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها