کد خبر: 548659
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۶:۰۳:۴۲
| |

سفر وزیر صهیونیست به باکو برای واردات نفت

منابع خبری از سفر وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان برای گفت‌‌وگو با مقام‌های این کشور در زمینه واردات نفت و کالاهای دیگر خبر دادند.

سفر وزیر صهیونیست به باکو برای واردات نفت
کد خبر: 548659
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۶:۰۳:۴۲

رسانه‌ها روز یکشنبه از سفیر یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان به منظور واردات نفت از این کشور خبر دادند.

​به گزارش فارس، خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشت که «آویگدور لیبرمن»  وزیر دارایی  (رژیم) اسرائیل، روز یکشنبه با همراهی هیاتی بلندپایه از وزارتخانه خود به جمهوری آذربایجان سفر خواهد کرد.

در جریان این سفر، هیات صهیونیستی قصد دارد در مورد سه موضوع واردات مقادیر زیادی نفت از جمهوری آذربایجان به اسرائیل، واردات اوره و واردات گنم گفت‌وگو کند. روسیه و اوکراین تاکنون ۳۰ درصد از کل واردات این نوع کالاها به اسرائیل را به خود اختصاص داده‌اند.

منابع خبری به جزیئات بیشتری از این سفر هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند.

چندی قبل اخباری از فعالیت صهیونیست‌ها در مرزهای جمهوری آذربایجان با ایران به بیرون درز کرد. متعاقب این مسئله، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهوری  جمهوری آذربایجان حضور فعال رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز با ایران را رد کرد و مدعی شد باکو سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کند.

علی‌اف گفت: «آذربایجان سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کند و بر همین اساس اقدام به برقراری روابط با همسایگانش می‌کند و به هیچ‌کس اجازه دخالت در امور داخلی خودش را نمی‌دهد.»

او اضافه کرد: «اینکه با ما به چه کشوری ارتباط برقرار می‌کنیم و در چه سطحی این کار را انجام می‌دهیم به خودمان مربوط است. علیه کشورهایی که دوستان نزدیک ارمنستان هستند ادعایی مطرح نمی‌کنیم. این کار ممکن است باعث آزردگی ما شود به خصوص اگر کشور همسایه‌مان باشد اما این را مطرح نمی‌کنیم.»

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان تأکید کرد: «ما خواستار احترام به حقوق حاکمیتی خودمان و عدم دخالت در مسائل داخلی‌مان هستیم. اتهامات مطرح‌شده علیه ما باید رسماً اثبات شوند. بگذارید بیایند اینجا و یک فرد خارجی پیدا کنند.»

 باکو و تل آویو روابط نظامی گسترده‌ی دارند به طوریکه رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان گفت که این کشور به طور گسترده از اسرائیل پهپادهای موسوم به «مهاجم آسمان» و هاروپ خریداری کرده و این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ پهپادهایی که هم برای شناسایی و هم نبرد کاربرد دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها