کد خبر: 548373
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ۱۰:۴۲:۲۴
| |

جوکوویچ محرومیت تنیسورهای روس از ویمبلدون را محکوم کرد

​مرد شماره یک جهان محرومیت تنیسورهای روسیه و بلاروس در ویمبلدون را محکوم کرد.

جوکوویچ محرومیت تنیسورهای روس از ویمبلدون را محکوم کرد
کد خبر: 548373
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ۱۰:۴۲:۲۴

اعلام شده است که تنیسورهای روس حق حضور در رقابت‌های ویمبلدون را نخواهند داشت این تصمیم دانیل مدودف مرد شماره ۲ جهان و آندری روبلوف مرد شماره ۸ جهان را از شرکت در قرعه کشی مردان ویمبلدون باز می‌دارد.  در بخش زنان، آناستازیا پاولیوچنکووا (رتبه ۱۵)، داریا کاساتکینا (رتبه ۲۶) و ورونیکا کودرمتووا (رتبه ۲۹) از جمله افرادی هستند که تحت تأثیر این حکم قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشاتودی، نواک جوکوویچ محرومیت بازیکنان روسی و بلاروسی از ویمبلدون را "دیوانه‌وار" توصیف کرد. این ورزشکار صرب در مخالفت با دخالت سیاست در ورزش صحبت کرد.  جوکوویچ در پاسخ به این خبر گفت که قاطعانه با این اقدام مخالف است.

جوکوویچ در حاشیه مسابقات آزاد صربستان گفت: من همیشه جنگ را محکوم خواهم کرد، هرگز از جنگ حمایت نمی کنم چون فرزند جنگ هستم. من می‌دانم این اتفاق چقدر ضربه روحی به جا می گذارد. در صربستان همه می‌دانیم که در سال ۱۹۹۹ چه اتفاقی افتاد. در بالکان ما در تاریخ جنگ های زیادی داشته‌ایم. با این حال، من نمی‌توانم از تصمیم ویمبلدون حمایت کنم، فکر می‌کنم این اقدام دیوانه کننده است. وقتی سیاست در ورزش دخالت می‌کند، نتیجه خوب نیست.

جوکوویچ ۳۴ ساله در اوایل سال جاری زمانی که در یک مشاجره بر سر وضعیت واکسن کووید خود از استرالیا اخراج شد، خود تحت تحریم قرار گرفت. قهرمان ۲۰ دوره گرند اسلم به کشورش بازگشت و روز چهارشنبه در بلگراد برای شکست دادن هموطنش لاسلو جره در سه ست مبارزه کرد.

در گزارش اسپورتیکو آمده است که مشخص نیست بازیکنان بلاروس که از ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه حمایت سیاسی کرده‌اند نیز محروم شوند یا خیر. دو بازیکن زن با رنکینگ بالا، آرینا سابالنکا (زن شماره ۴) و ویکتوریا آزارنکا (زن شماره ۱۸)، اهل بلاروس هستند.

چندین رسانه قبلا گزارش داده بودند که مقامات دولت بریتانیا در حال مذاکره با فدراسیون جهانی تنیس و در نظر گرفتن ممنوعیت ورزشکاران روسی در ویمبلدون هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها