کد خبر: 544168
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ۰۸:۰۹:۴۷
| |

مشاور وزیر دفاع اوکراین:

شهر ماریوپول، حلب جدید است

مشاور وزیر دفاع اوکراین یکشنبه شب درباره آخرین تحولات جنگ و درگیری در کشورش گفت: در شهر ماریوپول که یک حلب جدید است همچنان نبرد و درگیری جریان دارد.

شهر ماریوپول، حلب جدید است
کد خبر: 544168
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ۰۸:۰۹:۴۷

واسیل میروشنیچنکو به شبکه خبری "الجزیره" قطر گفته که هزارن تن از اهالی شهر بندری ماریوپول با وجود اعلام بازشدن گذرگاه‌های امن، اما همچنان توانایی خارج شدن را ندارند.

به گزارش ایرنا، این اظهارات درحالی بیان می شود که وزارت دفاع روسیه یکشنبه شب در بیانیه ای از نیروهای اوکراینی در شهر ماریوپول خواست تا سلاح های خود را زمین گذاشته و تسلیم شوند.

میروشنیچنکو در ادامه با متهم کردن دولت بلاروس برای کمک به روسیه افزود که تحرکات نظامیان بلاروس را با دقت زیر نظر داریم، اطلاعات ما حکایت از آن دارد که  آنها برای نبرد آماده نیستند.

وی در عین حال گفت که ارتش اوکراین آماده مقابله با هرگونه نفوذ نیروهای بلاروسی به کشورش است.

 مشاور وزیر دفاع اوکراین همچنین مدعی شد، هدف ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه حمله به کی‌یف از طریق یک حمله رعد آسای چند روزه بود.

وی اضافه کرد که کی‌یف هنوز محاصره نشده و بیشتر نظامیان روسیه در شمال پایتخت مستقر هستند.

میروشنیچنکو درباره ادامه درگیری‌ها در شهر "اودسا" نیز گفت: نیروهای روسی با وجود تلاش هنوز نتوانسته‌اند این شهر را تصرف کنند.

وی همچنین مدعی شد که اطلاعات ما حکایت از آن دارد که تا الان شهر "اربین" بازپس گرفته شده است و درگیری درخصوص "بوچا" [واقع در استان کی‌یف] ادامه دارد.

روسیه پنجم اسفندماه و بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک و با انتقادی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش از آن و در دوم اسفنده از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد، کی یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو شده بود.

درپی وقوع این جنگ، رهبران کشورهای اروپای غربی که تاپیش از آن قویا از کی‌یف در قبال روسیه حمایت می‌کردند، در کنفرانس‌های خبری «فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو و در آخر «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس با بیان این مطلب که عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو یکشبه میسر نیست و چشم‌اندازی برای چنین عضویتی در آینده نزدیکی وجود ندارد و جنگ اوکراین جنگ ناتو نیست و نگرانی‌هایی امنیتی مسکو از طریق مذاکره باید مد نظر قرار گرفته شوند، از مواضع ضد روسی خود عقب نشسته و بواقع کی یف را در برابر مسکو رها کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها