دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین:

حمله به بلاروس و هر عضو پیمان امنیت جمعی معادل حمله به روسیه تلقی می‌شود

سخنگوی کرملین هشدار داد، حمله به بلاروس و همینطور حمله به هر کشور دیگری که عضو سازمان پیمان امنیت جمعی باشد، معادل حمله به روسیه تلقی می‌شود.

حمله به بلاروس و هر عضو پیمان امنیت جمعی معادل حمله به روسیه تلقی می‌شود
کد خبر: 545532
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۱۱:۰۲:۱۰

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای به شبکه "بلاروس ۱" گفت:‌ ما طبق وظایف متقابلمان، در درجه اول در چارچوب "اتحادیه" موجود بین کشورهای ما (بلاروس - روسیه) و در ادامه در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی متحد هستیم. طبیعتا حمله به هر عضو سازمان پیمان امنیت جمعی،‌ به ویژه حمله به نزدیک‌ترین متحد ما، در حقیقت مصداق حمله‌ای به روسیه است. بنا بر این یک پشتیبانی متقابل مطلق بین روسیه و بلاروس وجود دارد. این یک حقیقت مطلق بوده و هیچکس نباید آن را زیر سوال ببرد.

به گزارش ایسنا، پسکوف خاطر نشان کرد: تحریم‌هایی که غرب اعمال می‌کند، باعث برانگیختن نوعی یکپارچگی حتی عمیق‌تر بین روسیه و بلاروس می‌شود.

سخنگوی کرملین در این مصاحبه تصریح کرد:‌ این ما را بر آن می‌دارد که حتی به شکلی نزدیک‌تر تعامل داشته باشیم و یک یکپارچگی و همکاری حتی عمیق‌تری با بلاروس برقرار کنیم زیرا به ما در کاستن از تاثیر این تحریم‌ها کمک می‌کند.

پسکوف در عین حال تاکید کرد، شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های آمریکا که هدفشان ایجاد تسلیحات بیولوژیکی علیه برخی گروه‌های قومی است در نزدیکی روسیه و بلاروس ایجاد شده‌اند.

سخنگوی کرملین بیان داشت: ما داده‌هایی داریم مبنی بر این که در چارچوب یک برنامه تامین شده از سوی پنتاگون یک شبکه تمام عیار از آزمایشگاه‌های زیستی در اطراف ما ایجاد شده که نه فقط به روی پاتوژن‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌های شدیدا خطرناک کار می‌کند، بلکه همچنین به روی پروژه‌هایی با هدف اختراع انواع جدیدی از تسلیحات بیولوژیکی در نظر گرفته شده علیه برخی گروه‌های قومیتی کار می‌کند.

به گفته پسکوف، معماری ناتو این ائتلاف را "تهاجمی" ساخته است.

وی افزود:‌ آنها می‌گویند که ناتو یک سازمان دفاعی است اما می‌دانید که مسلسل کلاشنیکف، صرف نظر از هر نگاهی که به آن داشته باشید، همچنین یک تفنگ جنگی است. همین تعریف درباره ناتو نیز صادق است. این ائتلاف برای آن طراحی و ساخته شده و معماری‌اش آن را تبدیل به یک سازمان تهاجمی می‌سازد. این ائتلاف سازمانی ساخته شده برای تهاجم است.

پسکوف اظهار کرد، ترمیم روابط بین روسیه و اروپا همچنان ممکن است اما تنها زمانی رخ می‌دهد که اروپا "از مستی شراب آمریکایی در بیاید" و از شر نفوذ آمریکا خلاص شود.

به گزارش راشا تودی، پسکوف در مصاحبه با رسانه‌های کشورش عنوان کرد: همواره راه حل‌هایی وجود دارند. راه حل‌هایی در قبال هر وضعیت سختی و هر تقابلی. برای همه آنها، راه خروج هست.

وی تاکید کرد، بعید است که روابط روسیه و اتحادیه اروپا در آینده نزدیک ارتقا یابد و مسکو انتظار دارد که این تنها زمانی باشد که اروپا خودش مسئول سرنوشتش باشد، نه این که آمریکا را از بابت آن مسئول بداند.

پسکوف بیان کرد: زمانی که اروپایی‌ها از مستی شراب آمریکایی کمی در بیایند و نهایتا به این نتیجه برسند که خود ما مسئول اهمیت دادن به سرنوشت قاره خودمان، اروپا، شاید حتی اوراسیا، هستیم، در آن زمان این اتفاق خواهد افتاد. این موضوعی مربوط به آینده نزدیک نیست اما زمان ارزیابی مجدد در روابط ما خواهد آمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها