کد خبر: 548126
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۳:۰۲:۱۱
| |

مونته‌نگرو برای اعلام قطع رابطه، از مسکو عذرخواهی کرد

وزارت امور خارجه مونته‌نگرو در توییتی برای اعلام قطع روابط دیپلماتیک با روسیه عذرخواهی کرد.

مونته‌نگرو برای اعلام قطع رابطه، از مسکو عذرخواهی کرد
کد خبر: 548126
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۳:۰۲:۱۱

سفارت روسیه در مونته‌نگرو اعلام کرد که در نامه‌ای به وزارت خارجه این کشور جنوب شرقی اروپا، خواستار توضیحاتی درباره توییت این وزارتخانه مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با روسیه شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، شب گذشته (سه‌شنبه) روابط عمومی این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: ما به دلیل اشتباه فاحش خود در گزارش منتشر شده که در آن به جای آنکه صرفا از اقدامات محدودکننده نام ببریم، به اشتباه از قطع روابط سخن گفتیم، از عموم عذرخواهی می‌کنیم.

روز دوشنبه سفارت روسیه در مونته‌نگرو به خبرگزاری تاس گفت که نامه‌ای به وزارت خارجه مونته‌نگرو ارسال کرده و خواستار توضیحاتی پیرامون توییت این وزارتخانه شده است. وزارت خارجه مونته‌نگرو در این توییت که ساعاتی پس از انتشار حذف شد، اعلام کرده بود که روابط دیپلماتیک خود با روسیه را قطع می‌کند.

طبق گزارش‌ها، وزارت خارجه مونته‌نگرو قصد داشته صرفا اقدامات محدودکننده‌ای که دولت این کشور ممکن است علیه مسکو اعمال کند را در این توییت معرفی کند. اما بیان این پست توییتری کژتابی داشته و به‌گونه‌ای بوده است که باعث شده تا مخاطبان به اشتباه برداشت کنند که مونته‌نگرو روابط دیپلماتیک خود با روسیه را قطع کرده است.

مخاطبان توییتری که متوجه این موضوع شده بودند، از این وزارتخانه پرسیدند که آیا روابط کشورشان با روسیه قطع شده است یا خیر. این نظرات وزارت خارجه مونته‌نگرو را وادار به حذف تویییت مذکور کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها