روسیه به اتباع کشورهای «غیر دوست» اجازه ورود نمی‌دهند

مسکو اعلام کرد که در حال آماده سازی اقداماتی است تا از ورود اتباع کشورهای غیر دوست به روسیه جلوگیری کند؛ از جمله این کشورها می‌توان به انگلیس، تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا اشاره کرد.

روسیه به اتباع کشورهای «غیر دوست» اجازه ورود نمی‌دهند
کد خبر: 545050
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ ۰۹:۲۷:۴۱

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی عنوان داشت: پیش‌نویس فرمان ریاست جمهوری روسیه درخصوص اقدامات تلافی‌جویانه ویزا در پاسخ به اقدامات "غیردوستانه" تعدادی از کشورهای خارجی در حال تهیه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، وزیر خارجه روسیه هیچ توضیحی در مورد اقدامات دقیقی که در حال توسعه است، ارائه نکرد.

پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حمله‌ای را در تاریخ ۲۴ فوریه علیه اوکراین آغاز کرد، غرب تحریم‌های "بی‌سابقه‌ای" را علیه روسیه اعمال کرد و بدین ترتیب روسیه فهرستی از کشورهایی را که "غیر دوست" می‌خواند، گسترش داد.

این فهرست تاکنون شامل کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلیس، نیوزیلند، ژاپن، کره جنوبی، تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چندین کشور دیگر است.

لاوروف افزود: این اقدامات پاسخی به رفتارهای غیردوستانه آمریکا و کشورهای وابسته که با تحریم‌های غیرقانونی که حقوق شهروندان و اشخاص روسی را نقض می‌کند، خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها