کد خبر: 540065
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۸:۰۶:۱۸
| |

عمران خان در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین در کرملین به مسئله کشمیر پرداخت

هم زمان با اینکه جهان به تماشای حمله روسیه به اوکراین نشسته است، نخست وزیر پاکستان در کرملین مسائل مربوط به "جامو و کشمیر" را مطرح کرد.

عمران خان در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین در کرملین به مسئله کشمیر پرداخت
کد خبر: 540065
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۸:۰۶:۱۸

به نوشته روزنامه "د پرینت"، روز پنجشنبه عمران خان، نخست وزیر پاکستان در اولین دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که هم زمان با حمله روسیه به اوکراین برگزار شد، به مسئله کشمیر پرداخت و بر "ضرورت" حل مسالمت آمیز این مسئله تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، نخست وزیر پاکستان در یک سفر دو روزه از تاریخ ۲۳ الی ۲۴ فوریه به روسیه سفر کرد و اعضای کابینه‌اش و مقامات بلند پایه او را در این سفر همراهی کردند. این اولین سفر رسمی نخست وزیر پاکستان به مسکو در ۲۳ سال اخیر محسوب می‌شود.

این نشست سه ساعته در حالی برگزار شد که کرملین اعلام کرد که یک عملیات نظامی در اوکراین قرار است رخ دهد و به موجب آن چندین کشور به خصوص آمریکا "سخت‌ترین تحریم‌ها" را علیه این کشور (روسیه) وضع کردند؛ تحریم‌هایی که تا به این لحظه اقتصاد روسیه را تحت تاثیر قرار داده است.

یک بیانیه مطبوعاتی توسط دولت پاکستان پس از این نشست اعلام کرد که درخصوص مسائل مختلفی از جمله مسئله کشمیر و روابط دوجانبه صحبت شد. همچنین، پاکستان درخصوص مسئله اوکراین اظهار تاسف کرد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: درخصوص وضعیت جنوب آسیا، نخست وزیر پاکستان بر وضعیت جدی حقوق بشر در IIOJK (جامو و کشمیر مناطق اشغال شده غیرقانونی هند) تاکید کرد و به اهمیت حل مسالمت آمیز مناقشه جامو و کشمیر پرداخت.

این بیانیه تنها چند هفته پس از آن منتشر شد که سفارت روسیه در هند اعلام کرد مسکو فقط از "توافقات لاهور و سیملا" در مورد کشمیر پیروی خواهد کرد و به این مسئله اشاره کرد که این یک موضوع دوجانبه بین پاکستان و هند است.

پیش از این، عمران خان قول داده بود که «سفیر برند» کشمیر در مجامع بین‌المللی باشد.

این بیانیه متذکر شده است: عمران خان همچنین بر تحولاتی که برای صلح و ثبات منطقه مضر است، تاکید کرد و خاطرنشان کرد که باید اقداماتی برای حفظ ثبات و توازن منطقه اتخاذ کرد.

در این خصوص، مسکو بیانیه کوتاهی را صادر کرد: رهبران هر دو کشور درخصوص همکاری‌های دوجانبه گفت وگو کردند و همچنین در مورد موضوعات منطقه‌ای از جمله تحولات در جنوب آسیا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها