کد خبر: 548022
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۹:۳۸:۲۴
| |

سازمان ملل:

۲۰ میلیون نفر در شاخ آفریقا در خطر گرسنگی قرار دارند

سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده است که ممکن است به خاطر خشکسالی‌های اخیر شرق آفریقا حدود ۲۰ میلیون نفر در معرض گرسنگی قرار بگیرند.

۲۰ میلیون نفر در شاخ آفریقا در خطر گرسنگی قرار دارند
کد خبر: 548022
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۹:۳۸:۲۴

سازمان ملل متحد به خشکسالی کشورهای شاخ آفریقا از جمله کنیا،‌سومالی و اتیوپی اشاره کرد و هشدار داد امسال به خاطر کمبود مواد غذایی حدود ۲۰ میلیون نفر در معرض گرسنگی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا، به نقل از فرانس ۲۴، در گزارش سازمان ملل آمده است: خشکسالی شدید چند ماهه شاخ آفریقا را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است، محصولات کشاورزی و دام ها را نابود کرده و تعداد زیادی از مردم را مجبور به ترک خانه های خود در جستجوی غذا و آب کرده است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) گفت: به خاطر کمبود باران‌های فصلی تا انتهای سال جاری ممکن است ۶ میلیون نفر دیگر به جمع افراد گرسنه در این کشورها اضافه شود. آمار قبلی سازمان ملل در این منطقه ۱۴ میلیون نفر بود.

این سازمان در گزارش خود آورده است حدود شش میلیون نفر از مردم سومالی که چهل درصد جمعیت این کشور را شامل میشوند،‌ به احتمال زیاد در معرض گرسنگی قرار خواهند داشت. در کنیا این رقم نیم میلیون نفر خواهد بود.

مایکل دانفورد، مدیر منطقه‌ای WFP برای شرق آفریقا گفت: ما از تجربه گذشته می دانیم که اقدام زودهنگام برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی حیاتی است، اما توانایی ما برای راه اندازی واکنش به دلیل کمبود بودجه تا به امروز محدود شده است.

سازمان ملل حدود ۴۷۳ میلیون دلار برای کمک به کشورهای این منطقه درخواست کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها