کد خبر: 547212
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۱۹:۵۳:۰۸
| |

پوتین:

تحریم‌های غرب برای روسیه فرصت است

رئیس جمهوری روسیه گفت: تحریم‌های مالی غرب علیه روسیه می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای این کشور و توسعه آن ایجاد کند.

تحریم‌های غرب برای روسیه فرصت است
کد خبر: 547212
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۱۹:۵۳:۰۸

ولادیمیر پوتین، روز چهارشنبه طی نشستی در عین حال به مشکلات کشورش در قبال تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای اروپایی اذعان کرد.

به گزارش ایرنا، وی که در نشست توسعه منطقه قطب شمال در مسکو صحبت می‌کرد، تاکید کرد که روسیه منابع و پتانسیل لازم برای مقابله با هر مشکلی را دارد.

رئیس جمهوری روسیه افزود: اعمال تحریم‌ها از سوی کشورهای غربی در واقع به جای مسکو به خود آن کشورها ضربه خواهد زد.

پوتین به منابع انرژی به عنوان بخشی از نیازهای ضروری کشورهای غربی اشاره کرد و اظهار داشت: قبلاً تحریم صادرات محصولات نفتی میلیون‌ها نفر در کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار داده است که البته آمریکا هم از این قضیه مستثنی نبوده است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه صحبت‌های خود به مشکلات کشورش در قبال تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای اروپایی نیز اذعان کرد ولی به جای تهدید از کلمه فرصت برای روسیه در برخورد با این تحریم‌ها استفاده کرد.

پوتین گفت: در نتیجه اقدامات کشورهای غیردوست، بعضی فرآیندهای حمل و نقل و زیرساختاری در روسیه مختل شده است ولی در شرایط فعلی ما به همه این مشکلات به چشم فرصت نگاه می‌کنیم.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد، از زمان آغاز جنگ روسیه با همسایه غربی خود در ۲۴ فوریه، حداقل ۱۸۹۲ غیرنظامی در اوکراین کشته و ۲۵۵۸ نفر زخمی شده‌اند و تخمین زده می‌شود که رقم واقعی بسیار بیشتر باشد.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، بیش از ۴.۲۴ میلیون اوکراینی به کشورهای دیگر گریخته و میلیون‌ها نفر نیز در داخل کشور در چادرها زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها