کد خبر: 547628
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

هند تجهیزات آموزشی اس-۴۰۰ روسیه را دریافت کرد

رسانه‌های محلی گزارش دادند، در بحبوحه جنگ کنونی روسیه-اوکراین، هند تجهیزات دفاعی برای آموزش اسکادران سامانه دفاع موشکی سطح به هوای پیشرفته اس-۴۰۰ روسی را دریافت کرد.

هند تجهیزات آموزشی اس-۴۰۰ روسیه را دریافت کرد
کد خبر: 547628
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۹:۴۰:۰۰

هند در دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد، روسیه ارسال سیستم‌های دفاعی دوربرد اس-۴۰۰ به هند را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رسانه محلی "خبرگزاری بین‌المللی آسیا" گزارش داد، هند دستگاه‌های شبیه‌ساز و دیگر تجهیزات را از مسکو دریافت کرد.

در این گزارش آمده است: علی‌رغم جنگ در اوکراین، ارسال تجهیزات دفاعی از مسکو ادامه دارد. تازه‌ترین تجهیزاتی که از روسیه وارد هند شده شامل موتورهای تعمیر شده جنگنده‌ها و قطعات یدکی برای ناوگان هواپیماست.

این خبرگزاری محلی به نقل از منابع دفاعی افزود: این تجهیزات شامل موشک‌ها و پرتاب‌کننده‌ها نیست. هند همچنین قطعات نهایی سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را از روسیه دریافت کرد؛ روسیه‌ای که نخستین اسکادرانش برای دفاع و حفاظت در برابر تهدیدات کشورهای همسایه آغاز به کار کرد.  

هند، یکی از متحدان دیرینه روسیه اخیرا به واشنگتن نزدیک‌تر شده است. از زمانی که روسیه حمله به اوکراین را در فوریه سال جاری میلادی آغاز کرد، هند خواستار راه‌حلی صلح‌آمیز برای این بحران شده اما از انتقاد صریح از مسکو اجتناب کرده است.

هند و روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی قراردادی برای سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار امضا کردند؛ قراردادی که هند را در معرض خطر تحریم‌های آمریکا قرار داد.

آمریکا مدت‌ها تلاش کرده تا کشورها را از خرید تجهیزات نظامی از روسیه منع کند و آنها را با اقدامات تنبیهی طبق قانون "مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم" تهدید کرده است. اما دهلی‌نو به‌رغم هشدارهای واشنگتن این خرید را انجام داده و تاکید دارد که ارتباطات استراتژیکی با روسیه و آمریکا دارد.  

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها