کد خبر: 544444
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۱۵:۰۱:۴۶
| |

انگلیس خواستار محکومیت روسیه از سوی هند شد

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس با انتقاد از موضع بی‌طرفانه هند در قبال تحولات اوکراین، از همتای هندی خود خواست تا در محکومیت روسیه به غرب بپیوندد.

انگلیس خواستار محکومیت روسیه از سوی هند شد
کد خبر: 544444
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۱۵:۰۱:۴۶

جانسون در تماس تلفنی با «نارندرا مودی» گفت که او معتقد است اقدامات روسیه برای جهان بسیار ناراحت کننده و فاجعه آمیز است. نخست وزیر انگلیس اوضاع اوکراین را «جدی‌» توصیف کرد و گفت که هند باید تلاش های خود را برای ترویج صلح و کاهش تنش در منطقه تشدید کند.

به گزارش ایرنا، به نقل از دفتر نخست وزیری انگلیس، هند از جمله کشورهایی بود که در رای گیری اخیر سازمان ملل متحد در محکومیت اقدام روسیه در اوکراین، رای ممتنع داد. در همین حال نشریه دیلی میل انگلیس گزارش داد، نخست وزیر هند ساز و کار جدیدی را برای تسهیل تجارت با روسیه ایجاد کرده و برای دور زدن تحریم های ضد روسی از روپیه استفاده می‌کند. هند همچنین خرید نفت از روسیه را با نرخ ارزان آغاز کرده است.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس بر همین اساس گفت که جانسون از مودی خواسته تا از روابط نزدیک خود با کرملین به نفع پایان جنگ اوکراین استفاده کند. وی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم هند برای خرید نفت روسیه گفت: "ما می خواهیم همه کشورها از وابستگی به نفت و گاز روسیه فاصله بگیرند".

این درحالیست که انگلیس امیدوار است در روزهای آینده تحریم‌های جدیدی علیه روسیه از سوی غرب وضع شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها