«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سودهای کلانی که هند از تحریم‌های آمریکا می‌برد

دولت هند تجربه بسیار گسترده‌ای در زمینه استفاده از شرایط تحریمی آمریکا علیه کشورهای مختلف برای کسب سودهای اقتصادی بزرگ پیدا کرده است.

سودهای کلانی که هند از تحریم‌های آمریکا می‌برد
کد خبر: 544004
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۷ ۰۸:۰۰:۰۰

دولت هند تجربه بسیار گسترده‌ای در زمینه استفاده از شرایط تحریمی آمریکا علیه کشورهای مختلف برای کسب سودهای اقتصادی بزرگ پیدا کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، دولت هند روند خرید ارزان‌قیمت انرژی را از کشورهایی که تحت تحریم آمریکا هستند همچنان ادامه داده و این بار این رویکرد را علیه روسیه در پیش گرفته است.

رسانه‌های عربی در این رابطه خبر دادند، با شدت گرفتن تحریم‌های آمریکایی-غربی علیه روسیه که بعد از حمله این کشور به اوکراین اعمال شده است، مسکو در صدد شکستن یا دور زدن این تحریم‌ها از طریق ایجاد حاشیه مانور دیپلماسی با برخی از کشورهای نیازمند خرید نفت برآمده است.

در این میان یکی از خریداران همواره آماده، هند است که گفته می‌شود سه میلیون بشکه نفت روسیه را با تخفیفی بسیار زیاد و ویژه از روسیه خریداری کرده است.

به نوشته رسانه‌ها، هرچند حجم خریداری‌شده از سوی هند نسبتاً کم است، اما هند بعد از چین و ایالات متحده بزرگ‌ترین واردکننده نفت در جهان است و احتمالاً در صورت ادامه عرضه نفت خام با قیمت‌ رقابتی و پایین، همچنان خریدهای سودآور خود را از روسیه ادامه خواهد داد.

واشینگتن پست هم در این باره نوشت، هندی‌ها به دنبال احیای توافقنامه تجارت قدیمی خود با مسکو هستند که در زمان جنگ سرد به اجرا درآمده و بر داد و ستد با واحد پول ملی دو کشور (روبل و روپیه) استوار بود.

یک مسئول هندی هم در این باره به این روزنامه آمریکایی گفت: 35 درصد از نفت مورد نیاز هند از طریق واردات تامین می‌شود و ما همواره به دنبال گزینه‌های بهتری [بخوانید ارزان‌تری] هستیم، از این رو اگر پیشنهادی از سوی روسیه صورت بگیرد، ما از آن استقبال خواهیم کرد.

واشینگتن پست در این گزارش به داد و ستد مشابه هند با ایران اشاره کرد و خبر داد، در سایه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، هند با ایران بر اساس ریال و روپیه داد و ستد می‌کند و به دنبال آن است که از این الگو در معامله با روسیه هم استفاده کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها