کد خبر: 547417
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۹:۳۲:۱۸
| |

لهستان دارایی‌ شرکت‌های حامی روسیه را مسدود کرد

رئیس‌جمهور لهستان اعلام کرد که وی قانونی را امضا کرده است که اجازه می‌دهد دارایی‌های شرکت‌های تجاری حامی روسیه مسدود شود. این سند همچنین ممنوعیت واردات زغال سنگ روسیه را اعمال می کند.

لهستان دارایی‌ شرکت‌های حامی روسیه را مسدود کرد
کد خبر: 547417
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۹:۳۲:۱۸

دفتر آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان روز جمعه اعلام کرد که وی قانونی را امضا کرده است که اجازه می‌دهد دارایی‌های شرکت‌های تجاری حامی روسیه مسدود شود. این سند همچنین ممنوعیت واردات زغال سنگ روسیه را اعمال می کند.

به گزارش تسنیم، به نقل از راشاتودی، در این سند آمده است: "قانون اقدامات ویژه" به منظور حفظ امنیت ملی (لهستان) به تصویب رسیده است.

این قانون زمینه را برای مسدود کردن وجوه و سایر دارایی های اشخاص حقیقی و حقوقی که در فهرست ویژه وزارت امور داخلی و اداری لهستان گنجانده می‌شوند، فراهم می کند. این وزارتخانه به تنهایی یا بنا به درخواست ارگان های دولتی فهرست را به روز می‌کند.

بر اساس این گزارش، ممنوعیت واردات زغال سنگ روسیه به لهستان نیز در مورد شرکت های خصوصی اعمال می شود. عدم رعایت این ممنوعیت مجازات هایی را در پی خواهد داشت که شامل حبس می شود.

از زمان آغاز درگیری نظامی در اوکراین، ورشو خواستار ممنوعیت کامل انرژی روسیه شده است.

ماه گذشته، این کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد که تمام واردات انرژی روسیه از جمله نفت، گاز و زغال سنگ را تا پایان سال 2022 پایان خواهد داد.

روسیه بر واردات زغال سنگ لهستان تسلط دارد و حدود 20 درصد مصرف این کشور را به خود اختصاص می دهد. حدود 9.4 میلیون تن زغال سنگ روسیه در سال 2020 به لهستان وارد شد و بیشتر برای مصارف گرمایشی استفاده شد. این کشور همچنین 50 درصد گاز و بیش از 60 درصد نفت پالایش شده خود را از روسیه وارد می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها