کد خبر: 547377
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۵:۴۸:۳۰
| |

گانتس:

راه حل نزاع فلسطین-اسرائیل ۲ "نظام سیاسی" مجزا است

​وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حل نزاع اسرائیل و فلسطین از طریق وجود دو "نظام سیاسی" ممکن است؛ به گونه‌ای که اسرائیل برتری امنیتی بر تمام فلسطین داشته باشد و دو طرف از نظر سیاسی از هم جدا باشند نه از نظر جغرافیایی.

راه حل نزاع فلسطین-اسرائیل ۲ "نظام سیاسی" مجزا است
کد خبر: 547377
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۵:۴۸:۳۰

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با سایت "واللا" گفت که حتی اگر پست نخست وزیری را برعهده بگیرد همچنان به دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای ایجاد واقعیت بهتری ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: من به رهبران در گذشته نگاه می‌کنم. مناخیم بیگن می‌خواست فلسطینی‌ها حکومت محلی داشته باشند. من معتقدم که ما به دو "نظام سیاسی" نیاز داریم به گونه‌ای که دولت اسرائیل برتری امنیتی بر تمام منطقه داشته باشد و هر کدام به امور خود بپردازد و دو طرف از نظر سیاسی از هم جدا باشند نه از نظر جغرافیایی. بسیار سخت است که به صلح برسیم اما حداقل در صلح زندگی کنیم.

گانتس گفت که با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده است؛ چراکه با خشونت مخالف است و معتقد است که نزاع باید سیاسی باشد.

وی افزود: رفتن به دیوان کیفری بین المللی و توصیف اسرائیل به دولت آپارتاید درست نیست. دادن پول به "تروریست‌ها" درست نیست اما مذاکرات خوب است. کسی که ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین را برعهده دارد شریک روند صلح است و کسی که برای مقابله با اسرائیل تلاش کند ضربات شدیدی از ما می‌خورد.

وی به تنش‌های کنونی در نابلس پرداخت و گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین کنترل خوبی بر اوضاع نداریم ما آن‌ها را تشویق می‌کنیم که کنترل و سیطره خود را افزایش دهند. به نفع اسرائیل است که فلسطینی‌ها سلطه بیشتری داشته باشند. ما خواهان یک "کشور یهودی و دموکراتیک امن" هستیم و می‌خواهیم روی این مسئله متمرکز شویم نه روی اداره فلسطینی‌ها.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها