کد خبر: 521015
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۱۹:۵۹:۰۰
| |

«شبنم آسمان»؛ بالون بزرگ رژیم صهیونیستی برای رصد موشک‌ها

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز، چهارشنبه از آغاز نصب سامانه "ندی السماء" (شبنم آسمان) به منظور تشخیص و هشدار درباره تهدیدات پیشرو در شمال اراضی اشغالی از جانب سوریه و لبنان خبر داد.ز

«شبنم آسمان»؛ بالون بزرگ رژیم صهیونیستی برای رصد موشک‌ها
کد خبر: 521015
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۱۹:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت عرب 48، این سامانه از بالونی بزرگ تشکیل شده و طی سال‌های گذشته در چارچوب همکاری اسرائیل و آمریکا توسعه یافته است و یکی از سامانه‌های بزرگ در نوع خود در جهان محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، این سامانه در چارچوب برنامه مشترک بین اداره "حوماه" در وزارت جنگ برای توسعه سلاح‌ها و آژانس آمریکایی دفاع از موشک‌ها ساخته شده و شامل زیرساخت‌های هوایی است که شرکت TCOM آمریکا آن را توسعه داده و صنایع هوایی رژیم صهیونیستی آن را به سیستم‌های راداری مجهز کرده است.

در بیانیه وزارت جنگ این رژیم آمده است، بالون در مکانی ویژه و اختصاص یافته در شمال اراضی اشغالی نصب خواهد شد که شبعه مهندسی و ساخت و ساز وزارت جنگ آن را ساخته و عاملی مهم در تقویت دفاع از مرزهای اراضی اشغالی است.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار کرد، موفقیت این سامانه جدید دیواری دفاعی است که اسرائیل را در برابر تهدیدات هوایی دور و نزدیک که دشمنان توسعه می‌دهند، محافظت می‌کند. از رهگذر توانمندی‌های شناسایی و تشخصی این تهدیدات و سامانه دفاعی چند لایه‌ای (رهگیری‌ موشک‌ها) برتری اسرائیل در منطقه حفظ خواهد شد و فعایت‌های عملیاتی مطلوب به منظور حفظ امنیت آن تامین می‌شود.

موشه پاتئل، رئیس اداره حوماه گفت، بالون رصد هوایی در ارتفاع بالایی به پرواز درخواهد آمد و دورترین اهداف را رصد کرده و بیشترین میزان رصد تهدیدات پیشرو از طرف‌های مختلف را فراهم می‌سازد.

عمیکام نورکین، فرمانده نیروی هوایی این رژیم نیز افزود: سامانه شبنم آسمان مولفه‌ای مهم در تقویت دفاع از مرزهای اسرائیل در برابر تهدیدات مختلف و ادغام نیروها در دفاع و حمله است و از آسمان اسرائیل و حاکمیت آن دفاع می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها