کد خبر: 546534
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۲۱:۴۶:۳۵
| |

اتحادیه اروپا خواستار کمک های مالی بیشتر به اوکراین شد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به آنکه درگیری اوکراین در میدان نبرد پایان خواهد یافت، متعهد به پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو (۵۴۳ میلیون دلار) اضافی از تسهیلات صلح اروپا به کی‌یف شد.

اتحادیه اروپا خواستار کمک های مالی بیشتر به اوکراین شد
کد خبر: 546534
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۲۱:۴۶:۳۵

بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی در پیام توییتری نوشت: این جنگ در میدان نبرد پیروز خواهد شد، ۵۰۰ میلیون از تسهیلات صلح اروپا در حال اختصاص یافتن (به اوکراین) است و تحویل تسلیحات مطابق با نیازهای اوکراین خواهد بود.

به گزارش ایرنا، وی همچنین پیشنهاد کرد که اتحادیه اروپا همچنین فشار تحریم ها را بر روسیه به ویژه در بخش انرژی افزایش دهد.

بورل در ادامه پیام توییتری نوشت: من در روز دوشنبه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا را برای بحث در مورد مراحل بعدی تشکیل می دهم.

بورل و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در کی یف به منظور ارزیابی وضعیت و تبادل نظر با رهبری اوکراین دیدار کردند.

این هیئت همچنین از شهر بوچا که رسانه های غربی مدعی هستند در این شهر ارتش روسیه دست به اقداماتی علیه غیرنظامیان زده است، بازدید کردند.

در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر تحریکات اوکراین، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

در پاسخ، اتحادیه اروپا یک پویش تحریمی جامع علیه مسکو به راه انداخت که شامل بسته شدن حریم هوایی و اقدامات محدود کننده ای است که مقامات و نهادها، رسانه ها و موسسات مالی روسیه را هدف قرار می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها