کد خبر: 546262
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۹ ۱۰:۲۲:۴۰
| |

کمک‌های نظامی اروپا به اوکراین به یک و نیم میلیارد یورو افزایش می یابد

وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا افزایش کمک‌های نظامی این اتحادیه به اوکراین به میزان نیم میلیارد یوروی دیگر را پیشنهاد داده است؛ با این افزایش مجموع کمک‌ها به یک و نیم میلیارد یورو می‌رسد.

کمک‌های نظامی اروپا به اوکراین به یک و نیم میلیارد یورو افزایش می یابد
کد خبر: 546262
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۹ ۱۰:۲۲:۴۰

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا در توئیتی با اشاره به پیشنهاد «جوسپ بورل»، حمایت خود را از آن اعلام کرد و گفت: در صورت تصویب این پیشنهاد، مجموع حمایت‌های ارائه شده توسط اتحادیه اروپا برای ارائه تسلیحات بیشتر به کی یف به یک و نیم میلیارد یورو افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، فرانس ۲۴ در این پیوند نوشته است، مسکو در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر کرده اذعان کرده که نیروهای روسی در حال جنگ در اوکراین متحمل خسارت‌های سنگینی شده اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه/۲ اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

او سه روز بعد، یعنی ۵ اسفند/۲۴ فوریه آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد چهل و دومین روز خود شده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های مختلف به این اقدام روسیه واکنش نشان داده اند.

در ادامه تحریم‌ها علیه روسیه همچنین مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در سومین نشست فوق العاده خود برای جنگ اوکراین، عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را با ۹۳ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۵۸ رأی ممتنع به حالت تعلیق درآورد.

کشورهای غربی از آغاز جنگ اوکراین، روسیه را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرده‌اند و در پی واقعه مبهم «بوچا»، مسکو را متهم به انجام آن می‌دانند و معتقدند این کشور به دلیل نقض حقوق بشر صلاحیت عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل را ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها