عربستان شمار حجاج امسال را به یک میلیون نفر افزایش داد

در سایه همه گیری کرونا، عربستان سعودی شمار حجاج حج امسال را ضمن شروطی از جمله زدن واکسن، به یک میلیون نفر افزایش داد.

عربستان شمار حجاج امسال را به یک میلیون نفر افزایش داد
کد خبر: 546382
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۰۸:۴۸:۳۶

عربستان سعودی اعلام کرد که امسال پذیرای یک میلیون حاجی از داخل و خارج این کشور خواهد بود. 

به گزارش فارس، در سایه همه گیری کرونا که سبب شد در دو سال گذشته عربستان سعودی موسم حج را بشدت محدود و صرفا برای شماری از حجاج داخلی برگزار کند، ریاض امروز شنبه اعلام کرد که امسال میزبان یک میلون حاجی از داخل و خارج عربستان خواهد بود.

عربستان سعودی برای حجاج امسال شروطی را هم تعیین کرده است. طبق گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، حج امسال برای افراد زیر ۶۵ سال است. همچنین افرادی که قصد حج دارند باید واکسینه شده باشند و مدرک مورد تایید وزارت بهداشت [کشور خود] را ارائه کنند. علاوه بر این وزارت حج عربستان شرط کرده است که افراد قبل از ورود به عربستان سعودی باید گواهی آزمایش منفی ابتلا به کرونا را که مدت آن بیش از ۷۲ ساعت نباشد، ارائه کنند. 

در حالی که تا پیش از شیوع همه گیری کرونا، حدود دو و نیم میلیون نفر در مناسک حج شرکت می کردند، سال گذشته (۲۰۲۱) به دلیل این بیماری، حج، با حدود فقط ۶۰ هزار نفر از ۵۵۸ هزار متقاضی (صرفاً از داخل عربستان) و برای افراد بین ۱۸ تا ۶۵ سال برگزار شد. در سال ۲۰۲۰ نیز موسم حج فقط با حدود ده هزار نفر برگزار و برگزاری عمره نیز به مدت شش ماه تعلیق شد. 

گفته می شود طبق آمارهایی که قبلا منتشر شده است، درآمد سالانه عربستان سعودی از برگزاری حج تمتع و عمره حدود دوازده میلیارد دلار بود. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها