کد خبر: 546291
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۹ ۱۲:۴۳:۳۸
| |

سفرای کویت و عربستان به بیروت باز می‌گردند

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به درخواست‌های گروه‌های سیاسی معتدل لبنان و در تاکید سخنان نخست وزیر لبنان در پایبندی دولت این کشور به اتخاذ اقدامات لازم و مطلوب برای تقویت همکاری با ریاض و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و توقف همه فعالیت‌های سیاسی، نظامی و امنیتی علیه عربستان و کشور‌های عضو این شورا، وزارت امور خارجه عربستان بازگشت سفیر خود به لبنان را اعلام می‌کند.

سفرای کویت و عربستان به بیروت باز می‌گردند
کد خبر: 546291
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۹ ۱۲:۴۳:۳۸

وزارت امور خارجه عربستان و کویت روز پنجشنبه از بازگشت سفاری خود به لبنان خبر دادند. وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به درخواست‌های گروه‌های سیاسی معتدل لبنان و در تاکید سخنان نخست وزیر لبنان در پایبندی دولت این کشور به اتخاذ اقدامات لازم و مطلوب برای تقویت همکاری با ریاض و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و توقف همه فعالیت‌های سیاسی، نظامی و امنیتی علیه عربستان و کشور‌های عضو این شورا، وزارت امور خارجه عربستان بازگشت سفیر خود به لبنان را اعلام می‌کند.

به گزارش شفقنا، وزارت امور خارجه عربستان و کویت امروز پنجشنبه از بازگشت سفاری خود به لبنان خبر دادند.

به گزارش الاتحاد، وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به درخواست‌های گروه‌های سیاسی معتدل لبنان و در تاکید سخنان نخست وزیر لبنان در پایبندی دولت این کشور به اتخاذ اقدامات لازم و مطلوب برای تقویت همکاری با ریاض و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و توقف همه فعالیت‌های سیاسی، نظامی و امنیتی علیه عربستان و کشورهای عضو این شورا، وزارت امور خارجه عربستان بازگشت سفیر خود به لبنان را اعلام می کند.

در پایان این بیانیه آمده است، عربستان بر اهمیت بازگشت جمهوری لبنان و نهادها و سازمان‌های ملی این کشور به عمق عربی و تحکیم امنیت و صلح در لبنان و برخورداری مردم این کشور از ثبات و امنیت در میهن خود تاکید می کند.

وزارت امور خارجه کویت هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه پاسخ مثبت لبنان به ابتکار عمل کویت و در استجابت به درخواست‌های گروه‌های سیاسی میانه رو لبنان و همبستگی با تعهد نخست وزیر این کشور در اتخاذ اقدامات لازم و مطلوب در تقویت همکاری با کویت و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و توقف همه فعالیت‌های سیاسی، نظامی و امنیتی علیه کشورهای عضو این شورا، کویت از بازگشت سفیر خود به بیروت خبر می دهد.

در پی اظهارات انتقادی «جرج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی پیشین لبنان از جنگ ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن، روابط بیروت و ریاض و تیره و تار شده و این کشور سفیر خود در لبنان را فراخوانده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها