سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه:

ایران از ایجاد آتش بس و رفع کامل محاصره یمن کشور استقبال می کند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت وگو با یک رسانه عربی گفت که ایران از ایجاد آتش بس در یمن و رفع کامل محاصره این کشور استقبال می کند.

ایران از ایجاد آتش بس و رفع کامل محاصره یمن کشور استقبال می کند
کد خبر: 545805
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۴:۴۲:۱۷

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت وگو با شبکه المسیره یمن گفت که تهران از ایجاد آتش بس در یمن و فراهم کردن فضا برای رفع کامل حصار علیه این کشور و همچنین ایجاد راه حل سیاسی استقبال می کند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین گفت که تهران تلاش می کند که صدای مردم یمن از طریق سازمان ملل و شرکای منطقه ای آن به سرتاسر جهان برسد.

سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی‌ خود هم در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در جریان مذاکرات صلحی که در عربستان در حال انجام است گروه‌های مختلف یمنی حضور دارند ولی دولت نجات ملی یمن حضور ندارد و نگاه ایران به این موضوع چیست؟ تصریح کرد: دولت نجات ملی یمن بخشی از امروز و آینده یمن است و هیچ دولتی به صورت مصنوعی و مهندسی شده نمی تواند بخشی از یک جامعه را حذف کند نه از طریق جنگ و نه گفت و گو. توصیه ما به همه این است که واقعیت های یمن را درک کند.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با نقض آتش بس در یمن توسط عربستان سعودی و اخبار منتشر شده در این زمینه، گفت: من باید گزارشات تکمیلی در این زمینه دریافت کنم و در رسانه‌ها به صورت پراکنده اخباری را در این زمینه مشاهده کرده‌ام.

وی افزود: ایران از ایجاد آتش بس در یمن استقبال کرده است و ما ماه‌ها بود که عربستان و ائتلاف را تشویق می‌کردیم که دست از محاصره بردارند و بر این موضوع تاکید داریم که با تسهیل دسترسی‌های بشردوستانه و انجام گفت‌وگوهای یمنی یمنی و رفع محاصره مردم این کشور باید این روند تکمیل شود.

وی گفت: گفت‌وگوی تلفنی اخیر آقای امیر عبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل در ارتباط با یمن بود و ما دیدگاه‌ها و نظرات خود را در ارتباط با تحولات یمن بار دیگر بیان کردیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها