ایران از ابتکار صلح انصارالله استقبال کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از ابتکار صلح رییس شورای عالی یمن اظهار داشت: طرحی که صنعا با حسن نیت مطرح کرده حاوی پیام محکمی درباره اراده قاطع نسبت به پایان جنگ، رفع محاصره ظالمانه از مردم و حل و فصل سیاسی بحران یمن است.

ایران از ابتکار صلح انصارالله استقبال کرد
کد خبر: 545085
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ ۱۳:۰۸:۱۹

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از ابتکار صلح رییس شورای عالی یمن اظهار داشت: طرحی که صنعا با حسن نیت مطرح کرده حاوی پیام محکمی درباره اراده قاطع نسبت به پایان جنگ، رفع محاصره ظالمانه از مردم و حل و فصل سیاسی بحران یمن است.

به گزارش ایرنا، سعید خطیب زاده با استقبال از ابتکار صلح رییس شورای عالی یمن اظهار داشت: طرحی که صنعا با حسن نیت مطرح کرده است حاوی پیام محکمی درباره اراده قاطع نسبت به پایان جنگ، رفع محاصره ظالمانه از مردم و حل و فصل سیاسی بحران یمن است و در صورت تعامل جدی و مثبت با آن می تواند بستر مناسبی را در جهت پایان دادن به جنگ جاری فراهم آورد.

خطیب زاده تاکید کرد: امیدواریم‌ در آستانه ماه مبارک رمضان با اولویت دادن به مسائل انسانی و پیشبرد تبادل زندانیان شاهد توقف درگیری ها و آشتی ملی در کشور یمن باشیم.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت خود، توانسته‌اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی و اماراتی را در عمق خاک این دو کشور هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها