استقبال وزارت خارجه از ابتکار نماینده سازمان ملل برای توقف عملیات نظامی در یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از ابتکار نماینده سازمان ملل برای توقف ۲ ماهه عملیات نظامی در یمن، اجازه ورود کشتی های حامل مواد غذایی و سوخت و بازگشایی نسبی فرودگاه صنعاء استقبال کرد.

استقبال وزارت خارجه از ابتکار نماینده سازمان ملل برای توقف عملیات نظامی در یمن
کد خبر: 545379
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۳ ۰۷:۱۲:۱۴

 سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۱۳ فروردین ماه از ابتکار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن برای توقف عملیات نظامی برای مدت دو ماه و اجازه ورود کشتی های حامل مواد غذایی و سوخت و همچنین بازگشایی نسبی فرودگاه صنعاء استقبال کرد.

به گزارش فارس، گفتنی است نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن شامگاه جمعه از توافق صنعاء با دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز بر سر توقف همه عملیات‌های نظامی و کاهش محاصره علیه یمن خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد این اقدام بتواند مقدمه ای برای رفع کامل محاصره و برقراری دائم آتش بس در راستای یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن باشد.

خطیب زاده دیدگاه ایران در حمایت از راه حل سیاسی و انسانی در یمن را مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدواریم‌ در آستانه ماه مبارک رمضان با اولویت دادن به مسائل انسانی و با استمرار آتش بس شاهد بهبود شرایط انسانی و مبادله کامل اسرا و زندانیان بین طرفهای درگیر در این کشور باشیم و این اقدام بتواند زمینه ای برای شروع ابتکار سیاسی به منظور حل بحران باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها