گانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین:

نیروهای اوکراین کنترل همه مناطق کی‌یف را بدست آورند

معاون وزیر دفاع اوکراین گفت، پس از عقب نشینی نیروهای روسیه از برخی نقاط کلیدی، نیروهای اوکراین توانستند کنترل تمام منطقه کی‌یف را بدست آورند.

نیروهای اوکراین کنترل همه مناطق کی‌یف را بدست آورند
کد خبر: 545486
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۰۷:۳۶:۳۰

گانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین گفت، پس از عقب نشینی نیروهای روسیه از برخی نقاط کلیدی، نیروهای اوکراین توانستند کنترل تمام منطقه کی‌یف را بدست آورند.

به گزارش ایرنا از الجزیره، مالیار شنبه‌شب گفت: ایرپین، بوچا، گوستومل و تمام منطقه کی‌یف پایتخت اوکراین از کنترل مهاجمان آزاد شد. 

شهرهای یاد شده، در چند هفته گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای روسیه و اوکراین بوده است. 

شهردار بوچا روز شنبه گفت که نزدیک به ۳۰۰ نفر در یک گور دسته جمعی دفن شده‌اند. 

گوستومل محل نبردهای سنگین میان نیروهای روسیه و اوکراین برای کنترل یک فرودگاه راهبردی در نزدیکی پایتخت اوکراین بوده است. 

به گزارش ایرنا، روسیه در پی مذاکرات روز سه‌شنبه هفته گذشته میان هیئت‌های این کشور و اوکراین در استانبول، اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌های نظامی نیروهای خود را در شمال اوکراین، به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه(۲ اسفند ماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

وی سه روز پس از آن نیز در ۵ اسفند(۲۴ فوریه) آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و این روزها وارد دومین ماه خود شده است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها