کد خبر: 545387
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۳ ۰۷:۴۸:۰۷
| |

میکولا السچاک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین:

روسیه فعالیت اصلی خود را در شرق اوکراین متمرکز کرده

فرمانده نیروی هوایی اوکراین گفت که روسیه تاکتیک هوایی خود را تغییر داده و فعالیت اصلی خود را در شرق اوکراین متمرکز کرده است.

روسیه فعالیت اصلی خود را در شرق اوکراین متمرکز کرده
کد خبر: 545387
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۳ ۰۷:۴۸:۰۷

میکولا السچاک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین گفت که روسیه قصد داشت به صورت یکباره، تمامی سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین را از بین ببرد.

به گزارش فارس، وی در ادامه گفت: «روایت روسیه در این باره که 90 درصد از فرودگاه‌های ما را ویران کرده و سامانه‌های دفاع هوایی ما را از بین برده، صحیح نیست».

فرمانده نیروی هوایی اوکراین اضافه کرد: «نیروهای روسیه تاکتیک هوایی خود را تغییر داده و فعالیت اصلی خود را در شرق اوکراین متمرکز کرده‌اند».

وی گفت: «جنگنده‌های روسیه از ورود به حریم سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین خودداری می‌کنند و مسکو به حملات موشکی روی آورده است».

از سوی دیگر در ساعات ابتدایی روز جمعه یک مقام منطقه‌ای روس گفت که دو بالگرد نظامی اوکراین به یک انبار نفت در شهر بلگورود روسیه حمله کردند که به نوشته رویترز، اولین اتهام حمله هوایی اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو علیه کی‌یف است.

به نوشته رویترز، تصاویر منتسب به این حمله که در فضای مجازی منتشر شده، چیزی شبیه به شلیک چند موشک از ارتفاع پایین و به دنبال آن یک انفجار را نشان می‌دهد. این خبرگزاری افزوده که نتوانسته این تصاویر را تایید کند.

طبق این گزارش، شرکت نفت روسی «روسنفت» (Rosneft) که مالک این انبار است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این آتش‌سوزی به کسی آسیب نرسیده، اگرچه هیچ اطلاعاتی در مورد علت آن ارائه نکرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها