کد خبر: 545393
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۳ ۰۸:۱۰:۱۰
| |

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق:

نهاد شیعی بر تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر با مشارکت جریان صدر اصرار دارد

رئیس ائتلاف الفتح تاکید کرد که نهاد شیعی چارچوب هماهنگی بر تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر پارلمانی با مشارکت جریان صدر اصرار دارد.

نهاد شیعی بر تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر با مشارکت جریان صدر اصرار دارد
کد خبر: 545393
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۳ ۰۸:۱۰:۱۰

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق امروز جمعه طی نطقی در بغداد با بیان اینکه تقلب در نتایج انتخابات دلیل بروز بن بست سیاسی و تشکیل نشدن کابینه جدید این کشور است، گفت: ما بارها درباره تقلب و دستکاری در نتایج انتخابات هشدار داده بودیم؛ اما هر دو آن رخ داد و با این حال به رای دادگاه فدرال احترام گذاشتیم.

به گزارش فارس و به نقل  از موازین نیوز، العامری بر ضرورت ایجاد تفاهم برای برون رفت از بحران سیاسی عراق تاکید کرد و گفت: باید این فرایند سیاسی که از سال ۲۰۰۳ تا به امروز در عراق پیش گرفته شده است بر اساس توافق، توازن و شراکت ادامه یابد و اصل ما در تشکیل کابینه باشد.

رئیس ائتلاف الفتح  بر ضرورت ایجاد یک سوم تعیین کننده در پارلمان عراق تاکید کرد و گفت: در این صورت است که دولتی قوی تشکیل خواهد شد، از همین رو ما از تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر که ضامن حق طائفه شیعی است، کوتاه نمی‌آییم.

العامری تصریح کرد: ما بر ضرورت تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر مرکب از گروه‌های چارچوب هماهنگی و جریان صدر و نمایندگان مستقل پافشاری می‌کنیم و می خواهیم هر چه زودتر کابینه‌ای تشکیل کشود که به عراقی‌ها خدمت کند.

رئیس ائتلاف الفتح بر ضرورت ایجاد تفاهم در تشکیل کابینه و نشستن پشت میز گفت‌وگوی مشترک بین همه طرف‌ها تاکید کرد.

العامری گفت: کسانی که مایل هستند مختارند در کابینه شرکت کنند با این حال باید فرصتی برای ایجاد اپوزیسیون فراهم شود، اما اپوزیسیونی سازنده که بتوانند فرایند سیاسی را تقویت کنند در هر حال باید برای برون رفت از بحران سیاسی تفاهم ایجاد شود، اما حذف هیچ طرفی ممکن نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها