کد خبر: 545129
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۰۸:۴۶:۲۱
| |

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا:

زود است که مشخص شود آیا مسکو از کی‌یف عقب‌نشینی می‌کند یا خیر

رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به اعلام وزارت دفاع روسیه مبنی بر کاهش تحرکات نظامی در دو شهر اوکراین گفت، خیلی زود است که مشخص شود آیا روس‌ها از کی‌یف عقب‌نشینی می‌کنند یا خیر.

زود است که مشخص شود آیا مسکو از کی‌یف عقب‌نشینی می‌کند یا خیر
کد خبر: 545129
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۰۸:۴۶:۲۱

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا عصر دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی کوتاهی در کنار نخست‌وزیر سنگاپور به تازه‌ترین تحولات اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت دیلی میل، نشست بایدن و نخست‌وزیر سنگاپور عمدتا روی اوکراین متمرکز بود اما آنها همچنین درباره کره‌شمالی، چین و میانمار به رایزنی پرداختند. آنها تصمیم گرفتند که در کنفرانس مطبوعاتی هر کدام تنها به یک سوال پاسخ دهند.

به دنبال آن خبرنگار آسوشیتدپرس از بایدن پرسید که واکنش او به اطلاعیه روسیه درباره عقب‌ کشیدن نیروهایش از کی‌یف، پایتخت اوکراین چیست.

بایدن گفت: باید ببینیم. تا وقتی اقدامات آنها را نبینم، این‌ها معنایی برایم ندارد. باید ببینیم که آیا آنها به آنچه که می‌گویند، عمل می‌کنند یا خیر.

او گفت با رهبران فرانسه، آلمان و انگلیس صحبت کرده و همه آنها اتفاق نظر دارند که باید منتظر ماند و دید چه پیشنهادی روی میز مذاکره است.

اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا یک روز پس از آن مطرح شد که او تلاش کرد تا صحبت‌های پیشین خود در رابطه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر اینکه او "نمی‌تواند در قدرت بماند" را شفاف‌سازی کند. بایدن گفت که او خواستار "تغییر رژیم" در روسیه نشده و سخنانش صرفا "خشم" از آنچه که روسیه انجام می‌دهد، بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها