کد خبر: 542245
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۴:۳۷:۲۳
| |

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا:

آمریکا نگران دستیابی روسیه به «پاتوژن‌های» موجود در آزمایشگاه‌های بیولوژیک اوکراین است

سفیر مسکو در واشنگتن می‌گوید دلیل اصلی نگرانی آمریکا برای اوکراین، دستیابی روسیه به «پاتوژن‌های» موجود در آزمایشگاه‌های بیولوژیک این کشور است.

آمریکا نگران دستیابی روسیه به «پاتوژن‌های» موجود در آزمایشگاه‌های بیولوژیک اوکراین است
کد خبر: 542245
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۴:۳۷:۲۳

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا از دلیل اصلی نگرانی واشنگتن برای اوکراین، در بحبوحه تنش‌ها با روسیه و دنباس، پرده برداشت.

به گزارش فارس، آنتونوف امروز (چهارشنبه) طی نشست خبری گفت: «اظهارات وزارت خارجه ایالات متحده در مورد آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین نشان می‌دهد که واشنگتن نگران است که پاتوژن‌ها (عوامل بیماری‌زا) ذخیره شده در این تاسیسات به دست متخصصان روسیه بیفتد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «در این صورت (افتادن پاتوژن‌ها به دست روس‌ها) است که اوکراین و ایالات متحده نقض کنوانسیون ممنوعیت سلاح‌های بیولوژیک و سمی را باید تایید کنند».

پیش از این، «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که تأسیسات تحقیقاتی بیولوژیکی در اوکراین وجود دارد که کی‌یف و واشنگتن اکنون در تلاش هستند تا از افتادن مواد انباشته شده در آنجا به دست نیروهای روسی جلوگیری کنند.

به گفته سفیر روسیه در آمریکا، در جریان یک عملیات ویژه در اوکراین، نیروهای مسلح روسیه مدارکی از یک پاکسازی اضطراری توسط عوامل کی‌یف از آثار برنامه بیولوژیکی نظامی را در یک تأسیسات تحقیقاتی کشف کردند.

آنتونوف اظهار داشت که اطلاعاتی در مورد از بین‌بردن رد پاتوژن‌های خطرناکی مانند «عوامل ایجاد کننده طاعون، سیاه زخم، تولارمی (تب خرگوشی)، وبا و سایر بیماری‌های کشنده» در این آزمایشگاه بیولوژیک به‌دست آورده‌اند.

ریانووستی در ادامه به نقل از وی نوشت: «پنتاگون، مشتری کارهای انجام شده در آزمایشگاه‌های بیولوژیک اوکراین است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها