کد خبر: 542761
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۴:۲۲:۱۵
| |

گزارش واشنگتن پست:

کاخ سفید در حال بررسی امکان تجهیز اوکراین به سامانه‌های اس- ۳۰۰ است

روزنامه واشنگتن پس از اقدام دولت آمریکا و شرکای اروپایی به بررسی امکان ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین خبر داد.

کاخ سفید در حال بررسی امکان تجهیز اوکراین به سامانه‌های اس- ۳۰۰ است
کد خبر: 542761
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۴:۲۲:۱۵

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال مذاکره با متحدان اروپایی خود درباره امکان ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به دولت اوکراین از جمله سیستم‌های دفاع هوایی مدرن است.

به گزارش ایلنا، این روزنامه امروز -‌شنبه- به نقل از مقامات آمریکایی تاکید کرد که در این رایزنی‌ها، اسلواکی، لهستان و رومانی تمایل خود را برای ارائه کمک‌های نظامی به کی یف، در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین اعلام کرده‌اند.

«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون در جمع خبرنگاران گفت: «ایالات متحده متعهد است که به دولت کی‌یف امکاناتی را ارائه کند که می‌دانیم اوکراینی ها به آن نیاز دارند و از آنها به خوبی استفاده می‌کنند».

وی ادامه داد: «ما منابعی را در اختیار آنها قرار داده و می‌دهیم اما برخی مواد دیگر در اختیار ما نیست و در عین حال می‌دانیم که آنها نزد دیگران هستند و برای کمک به تحویل آنها به کی‌یف هماهنگی های لازم را انجام می‌دهیم».

ژنرال «تاد والترز»، فرمانده فرماندهی بخش اروپا در ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که پنتاگون معتقد است بهترین راه برای حمایت از ارتش اوکراین، تامین تعداد روزافزون سامانه‌های ضد زرهی و هوانوردی است و آمریکا به تلاش‌های خود در این راه با جامعه بین‌المللی ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها