رسانه دولت:

شروط چدنی «مایک پمپئو» این‌بار در برجام‌پلاسِ مخملین «آنتونی بلینکن» اعلام شد

خبرگزاری دولت نوشت: شروط چدنی «مایک پمپئو» این‌بار در برجام‌پلاسِ مخملین «آنتونی بلینکن» اعلام می‌شد و عدم پذیرش آن از سوی تیم مذاکره کننده به عدم وجود اراده تعبیر.

شروط چدنی «مایک پمپئو» این‌بار در برجام‌پلاسِ مخملین «آنتونی بلینکن» اعلام شد
کد خبر: 545250
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۱۰:۵۷:۵۵

مذاکره محدود در موضوع هسته‌ای، مهم ترین تاکید رهبر معظم انقلاب از همان آغاز گفت‌وگوهای ایران با غرب بود. نادیده گرفته شدن این مهم سبب زیاده‌خواهی آنها شد. میزهای بحران، خاورمیانه و ایران در وزارت خارجه آمریکا طرحی تحت عنوان توافق موقت به ایران پیشنهاد دادند تا در برابر آزادسازی محدود دارایی‌ها و لغو تعدادی از تحریم‌ها ایران غنی‌سازی خود را محدود کند. گزارش‌های منتشر شده اما نشان می‌داد که موضوع تنها توافق موقتی نیست و این آغازی برای توافقی فراتر از برجام خواهد بود و آمریکا درصدد طرحی موسوم به برجام پلاس است تا امتیازاتی بسیار فراتر از ۲۰۱۵ از ایران بگیرد. سیاستی که بایدن در سخنرانی‌های انتخاباتی خود هم اشاره کوتاهی به آن کرده و مدعی شده بود که بازگشت آمریکا به برجام آغاز مسیری برای توافقات طولانی‌تر با ایران خواهد بود.

به گزارش ایرنا، شروط چدنی «مایک پمپئو» این‌بار در برجام‌پلاسِ مخملین «آنتونی بلینکن» اعلام می‌شد و عدم پذیرش آن از سوی تیم مذاکره کننده به عدم وجود اراده تعبیر. اما چهاردهه لمس زیاده‌خواهی‌های متنوع آمریکا، جمهوری اسلامی را هوشیارتر از آن کرده است که بازی‌های کاخ سفید و پشت صحنه آن را نداند و نشناسد. از همین رو تیم مذاکره‌کننده دولت سیزدهم بی‌آنکه تحت تاثیر چنین فضاسازی‌هایی قرار گیرد، تلاش کرد در چارچوب برجام و نه بیشتر و در راستای رفع تحریم‌های هسته‌ای و نه هیچ هدف دیگری در مذاکرات ۱+۴ در وین حاضر شود.

برجام پلاس یا هر عنوان و توصیف دیگری که در حیطه خطوط قرمز ایران و محدودسازی توانمندی کشور قرار داشت، با تاکید و تصریح رهبر معظم انقلاب از نظر مذاکره‌کنندگان دولت سیزدهم مردود بود و همین ایستادگی بر این موضع سبب شد که آمریکا و متحدان غربی در توافق جدید چیزی جز موضوع هسته‌ای و تحریم‌های ایران را مورد بررسی قرار ندهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها