کد خبر: 544164
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ۰۷:۴۴:۳۶
| |

دبیرکل ناتو:

از همه تلاش‌ها برای پایان جنگ اوکراین استقبال می کنیم

ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان نظامی سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با توجه به نقش اخیر ترکیه در میانجیگری میان اوکراین و روسیه گفت: ما از همه تلاش ها برای یافتن راه حلی صلح آمیز از طریق مذاکره استقبال می کنیم.

از همه تلاش‌ها برای پایان جنگ اوکراین استقبال می کنیم
کد خبر: 544164
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ۰۷:۴۴:۳۶

استولتنبرگ دبیرکل ناتو یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت: من چند روز پیش به آنکارا سفر کردم، با اردوغان رئیس جمهوری ملاقات کردم و ترکیه تلاش های واقعی برای تسهیل حمایت از مذاکرات بین روسیه و اوکراین انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، استولتنبرگ در ادامه به نقش ناتو در درگیری های میان اوکراین و روسیه پرداخت و گفت: متحدان ناتو حمایت خود از اوکراین را تا حدی با ارائه حمایت نظامی، کمک های بشردوستانه و میلیاردها حمایت مالی از اوکراین افزایش می دهند.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: ما همچنین تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه اعمال کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها بهای (این حمله) را پرداخت می کنند، پوتین رییس جمهوری روسیه بهای گزافی را برای این جنگ کاملاً ناموجه و بی‌معنا علیه یک کشور مستقل، اوکراین، پرداخت می‌کند.

استولتنبرگ به حمایت های اعضای ناتو پرداخت و گفت: اجازه دهید این واقعیت را به شما یادآوری کنم که متحدان ناتو در واقع نیروهای مسلح اوکراین را برای سال ها آموزش داده و از آنها حمایت کرده اند، ده ها هزار نیروی اوکراینی، نیروهای عملیات ویژه، فرماندهی و کنترل، تدارکات را آموزش داده اند و همه اینها اکنون بسیار مهم است.

به گفته دبیر کل ناتو، این نیروها در خط مقدم مبارزه با نیروهای متجاوز روسیه هستند، بنابراین، حمایت‌هایی که متحدان طی سال‌های متمادی ارائه کرده‌اند، اکنون بسیار مهم بوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها