کد خبر: 544522
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۱۳:۳۹:۵۸
| |

تاکید اروپا بر توسعه منابع تجدیدپذیر انرژی ترکمنستان

سفیر اتحادیه اروپا در نشست اتحادیه اروپا-ترکمنستان گفت: «عشق آباد» می‌تواند در توسعه منابع تجدیدپذیر به موفقیت دست یابد.

تاکید اروپا بر توسعه منابع تجدیدپذیر انرژی ترکمنستان
کد خبر: 544522
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۱۳:۳۹:۵۸

«دیگو رویز آلونسو» سفیر اتحادیه اروپا در نشست اتحادیه اروپا-ترکمنستان گفت: «عشق آباد» می‌تواند در توسعه منابع تجدیدپذیر به موفقیت دست یابد.

به گزارش فارس، وی افزود: مطمئن هستم ترکمنستان به عنوان صاحب منابع سنتی انرژی، می‌تواند سرمایه گذاری کند و در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به موفقیت برسد.

وی گفت که اتحادیه اروپا سال‌ها تجربه در ترویج انرژی سبز دارد و توانسته تولید کربن را به صفر برساند.

به گفته سفیر اتحادیه اروپا، منابع انرژی سنتی در حال گران شدن هستند و این تاییدی است بر اینکه اتحادیه اروپا در مسیر درستی در سیاست جدید انرژی خود قرار دارد.

آلونسو گفت: اگرچه کشورهای اتحادیه اروپا منابع هیدروکربنی خود را ندارند، سیاست انرژی جدید ما کاهش یا حذف انتشار دی اکسید کربن تا سال 2050 را هدف قرار داده است. بنابراین، ما در حال حاضر در مرحله گذار کامل به منابع انرژی تجدید پذیر هستیم.

این دیپلمات اضافه کرد که اتحادیه اروپا در حال حاضر با شرکای ترکمنستانی در حال مذاکره در مورد راه‌های همکاری آینده در بخش انرژی در زمینه تغییرات آب و هوایی و چالش هایی است که در کره زمین ایجاد می‌کنند.

لازم به یاد اوری است که ترکمنستان در حال برنامه ریزی برای بهره برداری از نیروگاه هیبریدی خورشیدی-بادی با ظرفیت 10 مگاوات در آینده نزدیک است. این کشور در ژانویه سال جاری نقشه راه توسعه همکاری‌های بین المللی در زمینه انرژی هیدروژنی برای سال‌های 2022-2023 را تصویب کرده است.

خاطر نشان می شود در بیستمین نشست کمیته مشترک ترکمنستان و اتحادیه اروپا، طرفین در مورد امکان تشدید همکاری در زمینه‌های تجارت، انرژی، حمل و نقل، ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته بحث و تبادل نظر کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها