۱۲ مهاجر در دریای مدیترانه غرق شدند

یک مقام مسؤول در کمیته امداد و نجات تونس جمعه شب گفت که ۱۲ مهاجر در نزدیکی ساحل این کشور غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند.

۱۲ مهاجر در دریای مدیترانه غرق شدند
کد خبر: 543950
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ۲۱:۳۳:۵۴

این مقام مسؤول که خواست نامش محفوظ بماند به خبرگزاری رویترز گفت که بیشتر این مهاجران را آوارگان سوری تشکیل می دادند که به دنبال عزیمت از دریای مدیترانه به اروپا بودند.

به گزارش ایرنا، سازمان ناظر حقوق بشر اروپا- مدیترانه نیز چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که به طور متوسط روزانه ۵ مهاجر در سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) در مسیر دریای مدیترانه به اروپا جان خود را از دست داده است.

در گزارش این سازمان آمده است که حوادث سال گذشته غرق شدن مهاجران در راه اروپا "افزایش قابل توجهی" داشته است.

این میانگین روزانه بر اساس یک هزار و ۸۳۸ مهاجری که در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند به دست آمده است.

 این رقم مشابه با آمار سازمان ملل مبنی بر کشته یا مفقود شدن ۲ هزار و ۲۶ مهاجر در دریای مدیترانه است.

شورای پناهجویان و تبعیدی‌های اروپا اعلام کرد که مخالفت‌های کشورهایی چون یونان با پذیرش مهاجران سبب شده است آن‌ها مجبور شوند مسیرهای خطرناک‌تری در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس انتخاب کنند.  

سال گذشته بیش از چهار هزار نفر در تلاش برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست دادند که بسیاری از آن‌ها در مسیر جزایر قناری در سواحل غربی آفریقا قرار داشتند. مقامات در مرزهای اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که در سال گذشته شاهد افزایش سفرهای مهاجران از مسیرهای طولانی‌تر از ترکیه به سمت ایتالیا بوده‌اند.  

بازرسان سازمان ملل متحد سال گذشته پس از حملات و بازداشت مهاجران و کشته شدن چندین نفر، از رفتار بد مقامات در لیبی با پناهندگان و مهاجران انتقاد کردند.  

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ شاهد نگرانی‌های جدیدی در ارتباط با مهاجران بود. در سال گذشته هزاران مهاجر سعی کردند از بلاروس وارد لهستان شده و از طریق این کشور به سایر کشورهای اروپایی بروند.  

کشورهای شمال آفریقا از جمله تونس و لیبی به علت نزدیکی به اروپا به مراکز انتقال مهم برای مهاجران غیرقانونی تبدیل شده اند که تلاش می‌کنند برای فرار از فقر و جنگ در کشورهایشان، خود را به اروپا برسانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها