کد خبر: 544504
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۱۱:۳۵:۱۹
| |

بررسی همکاری‌های بانکی تاجیکستان و هند در «دوشنبه»

مقامات ارشد تاجیکستان و هند در «دوشنبه» دیدار و مسائل مربوط به تقویت و هماهنگی همکاری دو کشور در بخش بانکی را بررسی کردند.

بررسی همکاری‌های بانکی تاجیکستان و هند در «دوشنبه»
کد خبر: 544504
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۱۱:۳۵:۱۹

«حاکم خالق زاده» رئیس بانک ملی تاجیکستان و «ویرج سینگ» سفیر هند در این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس، طرفین طی این ملاقات مسائل مربوط به ایجاد و هماهنگی همکاری در بخش بانکی بین تاجیکستان و هند را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس بانک ملی تاجیکستان نسبت به گسترش روابط با جمهوری هند از جمله ایجاد روابط مکاتبه ای بین بانک‌های تجاری دو کشور، افتتاح حساب های کارگزاری بانک های تاجیک در بانک‌های هندی، گسترش همکاری بین سیستم های پرداخت، امکان ایجاد دفاتر نمایندگی بانک‌های هند در تاجیکستان ابراز علاقه مندی کرد.

وی افزود: با توجه به سیستم بانکی توسعه یافته هند و بهترین تجربیات این کشور، ما معتقدیم که توسعه روابط قابل اعتماد با بانک‌های هند به نفع ماست.

سینگ به نوبه خود در مورد توانایی های سیستم بانکی هند، مراکز پردازش مدرن با دسترسی به تمام کشورهای توسعه یافته و غیره صحبت کرد.

سفیر هند گفت:  برای توسعه پایدار همکاری بین سیستم های بانکی هند و تاجیکستان، برگزاری یک کنفرانس ویدئویی مشترک برای بحث در مورد این موضوعات ضروری و مفید خواهد بود.

سفیر هند در تاجیکستان در  پایان سخنان خود برای گسترش همکاری ها در سیستم بانکی اظهار آمادگی کرد.

طرفین در این دیدار طرفین همچنین در خصوص موضوعات مورد علاقه دو طرف تبادل نظر و آمادگی خود را برای تقویت همکاری های دوجانبه ابراز داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها