کد خبر: 544076
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۰۹:۰۹:۰۱
| |

سفیر ایران:

ایرانی‌ها و تاجیک‌ها با آیین نوروز به هم پیوند خورده به اشتراکات افتخار می‌کنند

سفیر ایران در تاجیکستان نوروز باستانی را که آغاز سال نو، اعتدال و زایش طبیعت و پیام آور مهر، صلح و دوستی به جهانیان است را به همه ایرانیان، تاجیک‌ها و تمام مردمان قلمرو نوروز، شادباش و تهنیت گفت.

ایرانی‌ها و تاجیک‌ها با آیین نوروز به هم پیوند خورده به اشتراکات افتخار می‌کنند
کد خبر: 544076
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۰۹:۰۹:۰۱

«محمد تقی صابری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با انتشار یک پیام مکتوب و ویدئویی فرا رسیدن نوروز باستانی و آغاز سال نوی خورشیدی را به همه هموطنان ایرانی، تاجیک و به تمامی مردمان قلمرو نوروز، شادباش و تهنیت گفت. 

​به گزارش فارس، در این پیام آمده است:

نوروز شد و لالهِ خوشرنگ برآمد                  

بلبل به‌تماشایِ دف و چنگ برآمد

مرغان هوا جمله به‌پرواز شدند      

مرغِ دلِ من از قفس تنگ برآمد

فرا رسیدن نوروز باستانی و آغاز سال نوی خورشیدی را به همه­ هموطنان عزیز ایرانی، تاجیک و به تمامی مردمان قلمرو نوروز، شادباش و تهنیت عرض می‌نمایم.  

نوروز جایگاه بلندی در حافظه تاریخی مردمان ما دارد و برای همه ما با شکوه و خاطره انگیز است. نوروز مناسبتی برای نو شدن همه چیز و بهار جانها در همراهی با بهار طبیعت است.

 نیاکان ما هنرمندانه آغاز سال را نوروز، روز اعتدال و روز زایش طبیعت قرار داده اند که پیام آور مهر، صلح و دوستی به جهانیان است.

ایرانیان و تاجیکان تمدن‌ساز در هر کجای دنیا که باشند با آیین نوروز بهم پیوند خورده و به اشتراکات تاریخی و فرهنگی خود افتخار می­‌کنند.

سالی که گذشت شاهد رخدادهای فرخنده و تحولات مثبتی در تمامی عرصه­‌های روابط دو کشور هم فرهنگ و هم زبان ایران و تاجیکستان بودیم و امیدوارم در سال جدید نیز با همدلی و همکاری بیشتر، روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

از درگاه خداوند یکتا آرزومندم که سال نو و همه روزها و سال ها برای مردم جهان به ویژه ایرانیان و تاجیکان عزیز، سرشار از کامروایی، بهروزی و سرافرازی بیشتر باشد.

بویِ باران، بویِ سبزه، بویِ خاک،

شاخه هایِ شسته، باران خورده، پاک

آسمانِ آبی و ابرِ سپید ،

برگ های سبزِ بید،

عطرِ نرگس، رقصِ باد،

نغمه­ی شوقِ پرستو هایِ شاد،

خلوتِ گرمِ کبوترهای مست

نرم نرمک می رسد اینک بهار،

خوش به حال روزگار 

خوش به حال روزگار

امیدوارم همواره سلامت، شاد و سربلند باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها