کد خبر: 544396
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۱۱:۳۱:۴۲
| |

سفیر هند در مراسم نوروزی سازمان ملل:

نوروز نشانگر ارزش‌های جهانی تحمل و برادری است

سفیر هند در سازمان ملل متحد در حاشیه جشن جهانی نوروز در مقر این سازمان با تبریک این عید باستانی، گفت: نوروز نشانگر ارزش های جهانی‌ تحمل، جمع‌گرایی و برادری است.

نوروز نشانگر ارزش‌های جهانی تحمل و برادری است
کد خبر: 544396
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۱۱:۳۱:۴۲

"تی‌اس تیرمورتی" سفیر هند در سازمان ملل در حاشیه جشن جهانی نوروز در سازمان ملل متحد در گفت وگویی کوتاه افزود: می خواهم عید نوروز را به همه مردم جهان تبریک بگویم. این یک رویداد عالی است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه در هند، نوروز از سوی جامعه پارسی که حامیان زرتشت هستند، جشن گرفته می شود، گفت: به همین مناسبت، ما به همه می پیوندیم تا صلح  و همدلی جهانی را جشن بگیریم. این پیام من است.

سفیر هند در سازمان ملل همچنین در توضیحاتی درباره جامعه پارسی هند، اظهار کرد: این گروه حدود یک هزار و ۳۰۰ سال پیش به هند آمده اند. هند بر اساس چارچوب جمع گرایی خود از هویت این گروه محافظت کرده است. ما به میراث جامعه پارسی در هند افتخار می کنیم. میراث این جامعه عمیقا با ظهور هند مدرن گره خورده است.

وی به نقش تعدادی از شخصیت های برجسته پارسی در استقلال و آزادی از استعمار انگلیس و همچنین رشد اقتصادی و فرهنگی هند اشاره کرد و افزود: در جهان امروز که با چالش هایی برای صلح و امنیت به وسیله تروریسم و عدم تحمل مواجه هستیم، موقعیت هایی مانند نوروز نشان می دهند که  ارزش های دین زرتشت در جهان امروز همچنان کاربرد دارند. بیایید نوروز را که ارزش های جهانی تحمل، جمع گرایی، شفقت و برادری انسانی را نشان می دهد، جشن بگیریم.

نشست بزرگداشت روز بین المللی نوروز به صورت مجازی به ابتکار و با محوریت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک و با مشارکت ۱۱ کشور دیگر حوزه نوروز، روز سه شنبه دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.

در این نشست که ریاست آن را مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل برعهده داشت، دبیرکل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل نیز حضور داشتند.

سفرا و نمایندگان ۱۲ کشور حوزه نوروز بر سر سفره  هفت سینی که توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل متحد برپا شده بود، گرد هم آمده و عکس یادگاری گرفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها