کد خبر: 544470
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۰۸:۲۷:۰۱
| |

استاد دانشگاه کارولینا:

روسیه از برجام به عنوان اهرمی برای تضعیف تحریم‌های جدید استفاده می‌کند

توافق در وین برای بهبود زندگی مردم ایران ضروری است

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کارولینا تاکید کرد: روسیه از برجام به عنوان اهرم تضعیف تحریم‌های جدید اعمال شده پس از حمله به اوکراین استفاده می‌کند. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که این گفت‌وگو ممکن است شکست بخورد.

روسیه از برجام به عنوان اهرمی برای تضعیف تحریم‌های جدید استفاده می‌کند
کد خبر: 544470
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۰۸:۲۷:۰۱

کریستوفر فررو استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کارولینا است. تخصص وی سیاست خارجه آمریکا است.

به گزارش ایلنا، وی در گفت‌وگویی نظرات خود در مورد تنش‌های ایران و ایالات متحده آمریکا و مذاکرات وین را بیان کرده است.

روسیه از برجام به عنوان اهرمی برای تضعیف تحریم‌های جدید اعمال شده استفاده می‌کند

کریستوفر فررو در ابتدا با اشاره به موانع احیای برجام گفت: به نظر می‌رسد روسیه از برجام به عنوان اهرمی برای تضعیف تحریم‌های جدید اعمال شده پس از حمله به اوکراین استفاده می‌کند. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که این گفت‌وگو ممکن است شکست بخورد. بیست و یک عضو کنگره به تازگی نامه‌ای به رئیس‌جمهور بایدن نوشتند و در آن ابراز نگرانی کردند که توافق هسته‌ای جدید می‌تواند ایران را برای تامین مالی بیشتر برخی اقدامات علیه متحدان ایالات متحده آزاد کند.

 توافق در وین برای پیشرفت واقعی و بهبود زندگی مردم ایران ضروری است

وی در ادامه گفت: ایالات متحده باید تصمیم بگیرد که آیا خواهان توافق هسته‌ای با ایران است یا یک توافق امنیتی گسترده‌تر می‌خواهد. به نظر می‌رسد که تصمیم‌گیرندگان آمریکایی به طور فزاینده‌ای خواستار یک توافق امنیتی گسترده‌تر هستند که شامل تضمین‌هایی نه تنها در مورد برنامه هسته‌ای ایران، بلکه در مورد مواردی مانند تروریسم و ​​امنیت منطقه نیز باشد. مدت زیادی است که یک توافق بزرگ با شور و شوق در هر دو طرف مورد بحث قرار گرفته است، اما این توافق ممکن است چیزی باشد که برای پیشرفت واقعی و بهتر کردن زندگی مردم ایران ضروری است.

اکنون زمان خوبی برای ایران است تا مذاکره گسترده‌ای با آمریکا داشته باشد

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: به نظر می‌رسد اکنون زمان خوبی برای ایران باشد تا مذاکرات گسترده‌تری با ایالات متحده را فراتر از مجموعه هسته‌ای، داشته باشد. ایران اغلب در ایالات متحده به عنوان یک کشور سرکش از سوی دولتمردان معرفی می‌شود، اما در حال حاضر ولادیمیر پوتین و روسیه این ویژگی را به خودشان اختصاص داده‌اند. شاید اکنون برای ایران خیلی سخت نباشد که خود را منطقی‌تر از روسیه نشان دهد. از سوی دیگر، با توجه به تلاش روسیه برای از بین بردن دموکراسی اوکراین، آمریکا در صورت ادامه سیاست خارجی تضعیف و تهدید موجودیت اسرائیل و سایر دولت‌ها در منطقه و موضوع اوکراین، کار آسانی برای مصالحه با تهران نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها