لاوروف:

تحریم‌های غرب علیه بانک مرکزی روسیه دزدی محض است

وزیر امور خارجه روسیه اقدام کشورهای غربی در مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی کشورش را «دزدی محض» توصیف کرد.

تحریم‌های غرب علیه بانک مرکزی روسیه دزدی محض است
کد خبر: 544459
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۰۷:۲۶:۰۹

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه اقدام کشورهای غربی در مصادره دارایی‌های بانک مرکزی کشورش در واکنش به تحولات اوکراین را «دزدی محض» توصیف کرد.

به گزارش فارس، طبق نوشته پایگاه پولیتیکو، لاوروف که در جمع کارکنان و دانشجویان «ااندیشکده روابط بین‌الملل مسکو» صحبت می‌کرد گفته که کسی مصادره اموال بانک مرکزی روسیه را پیش‌بینی نمی‌کرده است.

او گفت: «آنها (آمریکا و اتحادیه اروپا) تحویل قطعات یدکی هواپیما را تحریم می‌کنند. سعی می‌کنند هواپیماها را که مستقیماً با بهزیستی مردم سر و کار دارد و خطر جانی به همراه دارد توقیف کنند. اما اهمیتی نمی‌دهند.»

لاوروف اضافه کرد: «وقتی ذخائر ذخایر بانک مرکزی مسدود شدند از میان کسانی که پیش‌بینی می‌کردند کسی فکرش را نمی‌کرد که غرب چه تحریم‌هایی ممکن است اعمال کند. این دزدی محض است.»

طبق گزارش پولیتیکو، وزیر خارجه روسیه اقدام کشورهای غربی را «دزدی» توصیف کرد و گفت: «روسیه دیگر هرگز نباید به تأمین منابع از خارج متکی شود.»

او در ادامه البته گفت که مسکو آماده است، در صورتی که غرب بخواهد، در آینده نزدیک با آنها همکاری کند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی هم تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند. غرب در این تحریم‌ها اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی این کشور را هدف گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها