کد خبر: 544455
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۰۷:۱۶:۳۰
| |

سوئد ارتش اوکراین را به 5 هزار قبضه سلاح ضد تانک مجهز می‌کند

وزیر دفاع سوئد گفت که ارتش اوکراین را به سلاح‌های ضد تانک جدید تجهیز خواهد کرد.

سوئد ارتش اوکراین را به 5 هزار قبضه سلاح ضد تانک مجهز می‌کند
کد خبر: 544455
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۰۷:۱۶:۳۰

سوئد، از متحدان مهم آمریکا در منطقه اسکاندیناوی اعلام کرد که ارتش اوکراین را به سلاح‌های ضد تانک جدید تجهیز می‌کند.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزیر دفاع سوئد گفت که  ۵۰۰۰ قبضه سلاح ضد تانک جدید را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. سوئد تاکنون ۵۰۰۰ قبضه سلاح ضد تانک به همراه سایر تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

 «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا روز چهارشنبه با انتقاد از سیاست‌های غرب در اوکراین گفت که ارسال تسلیحات و اعزام مزدور به اوکراین، سیاست‌های بسیار خطرناکی هستند که تهدید مستقیم برای امنیت اروپا و جهان ایجاد می‌کند.

 وی در این خصوص گفت: «ارسال تسلیحات به اوکراین و اعزام مزدوران خارجی به قلمرو اوکراین غیرمسئولانه و بسیار خطرناک است. نظامی کردن اوکراین یک تهدید مستقیم برای امنیت اروپا و جهان است.»

بنا بر گفته این دیپلمات روس، بخش چشمگیری از تسلیحات عرضه شده غرب به اوکراین، در دستان راهزنان، نازی‌ها، تروریست‌ها و مجرمان قرار می‌گیرد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی گفت که کشورش قصد دارد کمک‌های نظامی بیشتری از جمله سامانه‌های ضدهوایی، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های ضد تانک، سلاح‌های سبک و مهمات به کی‌یف ارائه کند. او همچنین متعهد شد ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین بدهد. 

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا در سال‌های گذشته از دولت  غربگرای اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند آمریکا تاکنون محموله‌های نظامی بسیاری  از جمله موشک‌های ضد تانک جاولین به اوکراین ارسال کرده است. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هشدار داده که  اقدامات غرب از جمله ارسال سلاح و سربازان مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد. رئیس جمهور روسیه با محکوم کردن تحریم‌های جدید غرب علیه کشورش به‌خاطر «عملیات ویژه» در اوکراین، این تحریم‌ها را ضربه‌ای مهلک به اقتصاد جهانی توصیف کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها