کد خبر: 539272
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۹:۲۲:۳۳
| |

کلمنت بون وزیر فرانسه در امور اروپا:

بایدن و پوتین در سرزمینی بی‌طرف دیدار می‌کنند

یک مقام فرانسوی با اشاره به احتمال دیدار روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا تاکید کرد که گفت‌وگوهای بایدن و پوتین به حل‌وفصل بحران اوکراین معطوف خواهد شد.

بایدن و پوتین در سرزمینی بی‌طرف دیدار می‌کنند
کد خبر: 539272
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۹:۲۲:۳۳

کلمنت بون، وزیر فرانسه در امور اروپا روز دوشنبه عنوان کرد که فرانسه در پی توافق بایدن و پوتین برای برگزاری یک نشست به حل‌وفصل دیپلماتیک بحران اوکراین امیدوار است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: ما حقایق و تنش‌های موجود را در نظر داریم و شاهد اعزام نیروهای نظامی روسیه به مرز اوکراین و نقض آتش‌بس دونباس هستیم؛ اما همچنان امید دیپلماتیک داریم. اگر فرصتی برای جلوگیری از وقوع جنگ، جلوگیری از وقوع فاجعه و دستیابی به راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک وجود دارد باید از آن استفاده کنیم.

این مقام فرانسوی تاکید کرد که کشورهای اروپایی حاضر به اعطای امتیازات «غیرقابل قبول» نیستند.

وی در ادامه عنوان کرد که دیدار روسای‌جمهوری آمریکا و روسیه می‌تواند در «سرزمینی بی‌طرف» رخ دهد؛ اما تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است.

اعضای ناتو می‌گویند که روسیه در حال جمع‌آوری هزاران نیرو در نزدیکی مرز با اوکراین در چارچوب «آماده‌سازی برای تهاجم قریب‌الوقوع» به خاک اوکراین است.

دولت روسیه بارها تأکید کرده است که قصد ندارد عملیاتی علیه اوکراین انجام دهد و تمام گزارش‌هایی که از این موضوع صحبت می‌کنند، کذب هستند و هدف از این ادعاها تشدید تنش در منطقه و دامن زدن به لفاظی‌های ضد روسی است.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که جو بایدن آماده است با ولادیمیر پوتین همتای روس خود دیدار کند، اگر واشنگتن متوجه شود که چنین دیداری در خدمت موفقیت تلاش‌های دیپلماتیک است.

بلینکن در مصاحبه‌ای اختصاصی با یکی از شبکه‌های تلویزیونی روسیه گفت که بایدن همیشه آماده دیدار است، اگر آن را برای دیپلماسی و صلح مفید بدانیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها