کامالا هریس:

هرگونه حمله یا هدف قرار دادن غیر نظامیان جنایت جنگی است

کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا که در رومانی به سر می برد، اظهار داشت: هرگونه حمله یا هدف قرار دادن غیر نظامیان جنایت جنگی است.

هرگونه حمله یا هدف قرار دادن غیر نظامیان جنایت جنگی است
کد خبر: 542572
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۸:۱۸:۳۶

یک روز پس از درخواست برای تحقیقات بین المللی در مورد جنایات جنگی احتمالی روسیه در اوکراین، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که هرگونه حمله ی هدف قرار دادن عمدی غیر نظامیان جنایت جنگی است.

به گزارش ایرنا، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفته است که ابتدا باید تحقیقات به نتیجه برسند و سپس ارتکاب به جنایات جنگی به صورت رسمی اعلام شود. اما مقامات غربی مدعی هستند که روسیه غیرنظامیان را هدف قرار می دهد و چنین اقداماتی جنایت جنگی است.

 هفته گذشته، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت: هنوز خیلی زود است که بگوییم  روسیه مرتکب جنایات جنگی شده است.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه گفت که اقدامات روسیه علیه مردم اوکراین جنایت جنگی است. این اولین باری است که یک مقام ارشد آمریکا از زمان آغاز حمله به اوکراین، مستقیما مسکو را به جنایات جنگی متهم می کند.  

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است که واشنگتن «گزارش‌های بسیار معتبری» از اقدامات روسیه که جنایات جنگی محسوب می‌شوند، در اختیار داد.  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز چنین ادعایی را مطرح کرده است.

کامالا هریس با بیان اینکه واشنتگن متعهد به یافتن راه حل دیپلماتیک است، اعلام کرد که ولادیمیر پوتین علاقه ای به "دیپلماسی جدی" ندارد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: "آمریکا از ابتدا صادقانه تلاش کرده است تا دیپلماسی را دنبال کند. اما شاهد این امر بوده ایم که پوتین هیچ علاقه ای به دیپلماسی جدی نداشته است.

او  روسیه را متهم کرد که درگیر "دروغ" و "انتشار اطلاعات نادرست" بوده و کفت که آمریکا با این روش بازی روسیه کاملا آشنا است.

معاون رئیس جمهوری آمریکا که در نشست خبری مشترک با کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی سخن می گفت، تعهد واشنگتن به  ناتو را "راسخ" خواند و  گفت: ما نقش و روابط خود در ائتلاف ناتو را بسیار جدی می‌گیریم.  زمانی که می گوییم حمله به یک عضو ناتو حمله به همه است، در مورد آن جدی هستیم و به اظهارات خود عمل می کنیم.

هریس ادعا کرد که پاسخ به حمله روسیه به اوکراین به معنای تایید مجدد تعهد آمریکا به ناتو است.

او گفت: یکی از کارهایی که باید در پاسخ به اقدامات پوتین انجام دهیم، ایستادگی قوی در داخل ناتو برای حمایت از نیازهای شرکای آمریکا است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها