کد خبر: 544186
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ۱۰:۰۳:۵۴
| |

عضو انجمن تاریخ‌نگاران روابط بین‌الملل آمریکا:

ایران در صورت توافق درآمد زیادی خواهد داشت

پوتین فکر می‌کرد قرار است دو سه روزه در جنگ پیروز شود

​عضو انجمن تاریخ‌نگاران روابط بین‌الملل آمریکا تاکید کرد که ایران باید هرچه سریعتر با غرب توافق کند. اکنون زمان خوبی است که شما با جایگزینی نفت روسیه با نفت ایران سود خواهید برد و اقتصاد خود را به سرعت بهبود می‌بخشید

ایران در صورت توافق درآمد زیادی خواهد داشت
کد خبر: 544186
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ۱۰:۰۳:۵۴

تری اندرسون (terry anderson) کارشناس روابط بین‌الملل و سیاست خارجه به ویژه سیاست خارجه آمریکا، ایران و جنگ‌های ویتنام است. وی هم چنین عضو انجمن اندیشکده تاریخ‌نگاران روابط بین‌الملل آمریکا است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در خصوص تنش میان ایران و آمریکا مطرح کرد.

پوتین در میانسالی مانند استالین رفتار می‌کند

به گزارش ایلنا، تری اندرسون در ابتدا در مورد نقش روسیه در تنش‌های اخیر و مذاکرات برجامی گفت: این موضوع ساده است. پوتین، هیتلر سال جاری  است. حمله او به اوکراین کاملاً بی‌دلیل و احمقانه بود، زیرا او اروپا و آمریکایی‌های لیبرال، میانه‌رو و محافظه‌کار را متحد کرد. امیدوارم جنگ به زودی تمام شود و به جنگ بزرگ‌تری تبدیل نشود، به نظرم پوتین  توسط اروپایی‌ها یا آمریکایی‌ها تحریک نخواهد شد. صادقانه بگویم، من در مورد وضعیت روحی پوتین تعجب می‌کنم. او میانسالی مانند استالین رفتار می‌کند.

پوتین فکر می‌کرد قرار است دو سه روزه در جنگ پیروز شود

وی ادامه داد: غرب تحریم‌های بسیار شدیدی را علیه میلیاردرهای روسی اعمال کرده است و آن‌ها می‌توانند علیه روسیه اقدام کنند. آنها دارند ثروت خود را از دست می‌دهند، عمارت‌ها، هواپیما، کشتی‌ها و پروازهای خارجی را از دست می‌دهند. 

وی افزود: در حال حاضر سازمان‌های غیردولتی زیادی در جنگ اوکراین وجود دارند و ما در حال کمک مالی هستیم. شگفت‌انگیز است که چگونه اروپایی‌ها به اوکراینی‌هایی که در حال فرار هستند، کمک می‌کنند. در حال حاضر، آمریکایی‌هایی که در سن نظامی و با تجربه هستند ایالات متحده را ترک می‌کنند تا به جنگ اوکراین بروند. پوتین فکر می‌کرد قرار است دو سه روزه در این جنگ پیروز شود. اما الان این وضعیت ممکن است به یک جنگ چریکی تبدیل شود که شاید مدت‌ها طول داشته باشد.

ایران باید سریعا با غرب توافق کند

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این جنگ می‌تواند آغاز پایان پوتین باشد. ایران باید سریعاً با غرب در مورد برنامه هسته‌ای توافق کند، و برنامه هسته‌ای خود را در ازای لغو تحریم‌ها محدودتر کند. اکنون زمان خوبی است که شما با جایگزینی نفت روسیه با نفت ایران سود خواهید برد و اقتصاد خود را به سرعت بهبود می‌بخشید، حداقل تا پایان سال جاری می‌توانید به درآمد خوبی دست یابید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها