کد خبر: 544077
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۰۹:۱۱:۵۶
| |

بحران اوکراین، محور رایزنی وزیر خارجه عربستان با نماینده زلنسکی

​وزیر خارجه عربستان و فرستاده ویژه رئیس جمهوری اوکراین در جریان دیدار با یکدیگر، بحران این کشور را در سایه حمله روسیه مورد بررسی قرار دادند.

بحران اوکراین، محور رایزنی وزیر خارجه عربستان با نماینده زلنسکی
کد خبر: 544077
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۰۹:۱۱:۵۶

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در ریاض با بیکتم رستم، فرستاده ویژه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دیدار کرد. دو طرف در جریان این دیدار به بررسی بحران اوکراین پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه عربستان بر حمایت کشورش از هر آنچه که در کاهش تنش و حفاظت از غیرنظامیان سهیم باشد، تاکید کرد. وی همچنین بر تلاش جدی برای یافتن راه‌حل سیاسی مذاکرات و تمامی تلاش‌های بین‌المللی با هدف حل بحران سیاسی تاکید کرد.

در اولین ساعات صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه آنچه "عملیات نظامی" در اوکراین می‌خواند، آغاز کرد. این حمله واکنش‌های زیادی در پی داشت و به اعمال تحریم‌های گسترده‌ای از سوی غرب منجر شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده و غیرنظامیان در "خطر" نیستند. مسکو می‌گوید قصد "سلطه" بر اوکراین را ندارد، بلکه قصد دارد کی‌یف را "خلع سلاح و تهدیداتش را متوقف کند."

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از اولین روز حمله کشورش به اوکراین اعلام کرد: "اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدید مواجه می‌شدیم و نمی‌دانم کشور ما پس از آن چگونه ادامه می‌داد." وی تاکید کرد تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش ناتو با شکست مواجه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها