کد خبر: 543719
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۰:۵۲:۳۷
| |

ادعای وزارت اطلاعات ارتش انگلیس:

تهاجم روسیه به اوکراین عمدتا در همه جبهه ها متوقف شده

وزارت اطلاعات ارتش انگلیس روز پنجشبه (امروز) مدعی شد که تهاجم روسیه به اوکراین عمدتا در همه جبهه ها متوقف شده است.

تهاجم روسیه به اوکراین عمدتا در همه جبهه ها متوقف شده
کد خبر: 543719
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۰:۵۲:۳۷

وزارت اطلاعات ارتش انگلیس روز پنجشبه (امروز) مدعی شد که تهاجم روسیه به اوکراین عمدتا در همه جبهه ها متوقف شده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز این وزارت خانه مدعی شد: حملات عمدتا متوقف شده است زیرا نیروهای روسیه دچار خسارات سنگین شده و پیشرفت اندکی در پیشروی نیروهای زمینی، هوایی، دریایی این کشور در روزهای اخیر داشته اند.

وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرد که «مقاومت اوکراینی ها همچنان قوی و پابرجاست و به خوبی هماهنگ شده است. اکثریت اراضی اوکراینی شامل همه شهرهای بزرگ در دست نیروهای اوکراینی است».

رویترز در گزارش دیگری به نقل از معاون نخست وزیر اوکراین  آورده است: اوکراین امروز پنجشبه ابراز امیدواری کرد که ۹ مسیر برای تخلیه شهروندانی که توسط نیروهای روسیه محاصره شده اند بازگشایی شود و کمک های انسان دوستانه به بندر تحت محاصره ماریوپل منتقل شود.

مقام های محلی می گویند بین دو هزار و ۳۰۰ تا ۲۰ هزار غیرنظامی تاکنون در حملات روسیه به شهرهای اوکراینی کشته شده اند اما به نوشته رویترز امکان تایید این آمار به صورت مستقل وجود ندارد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس  بزودی میزبان رهبران کشورهای نوردیک برای گفت‌وگو در مورد جنگ در اوکراین و بررسی انزوای اقتصادی روسیه خواهد بود.

 قرار است رهبران کشورهای حاشیه شمال غربی روسیه (کشورهای نوردیک) با شرکت در این نشست  راه‌هایی را برای مقابله با حمله پوتین به اوکراین پیدا کنند همچنین قرار است روش هایی برای انزوای اقتصادی روسیه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.  

جانسون با صدور بیانیه ای گفت: «امنیت اروپا با حمله روسیه به اوکراین متزلزل شده است و ما در کنار شرکای خود اقداماتی انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم قوی‌تر و متحدتر از پیش ظاهر می‌شویم. ما باید با اطمینان از این که در برابر تهدیدهای پوتین مقاوم هستیم، فراتر از پایگاه نظامی خود برویم. ما باید در کنار شرکای خود در دریای شمال و بالتیک، اطمینان حاصل کنیم که در برابر دخالت روسیه و تاثیر آن بر منابع انرژی، اقتصاد و ارزش‌هایمان مصون هستیم».

انگلیس در پی جنگ در اوکراین، صدها فرد و نهاد روسی را تحریم کرده و وعده داده واردات نفت را هم از روسیه متوقف می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها