کد خبر: 543535
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۲:۲۷:۰۱
| |

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه:

مذاکرات صلح مسکو-کی‌یف آسان نیست ولی امید به صلح وجود دارد

وزیر امور خارجه روسیه ضمن بیان این که مذاکرات صلح این کشور و اوکراین آسان نیست، گفت که امید برای مصالحه وجود دارد.

مذاکرات صلح مسکو-کی‌یف آسان نیست ولی امید به صلح وجود دارد
کد خبر: 543535
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۲:۲۷:۰۱

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در خصوص مذاکرات این کشور با اوکراین توضیحاتی داد و گفت مذاکرات صلح آسان نیست، اما هنوز امید برای مصالحه وجود دارد.

به فارس و به نقل از رویترز  وی توضیح داد که «برخی از فرمول‌بندی‌ها برای توافق با اوکراین نزدیک به توافق هستند و وضعیت بی‌طرف کی‌یف تحت بررسی جدی است». با این حال، او به رسانه «آربی‌سی» روسیه گفت که مسائل مهم دیگری نیز وجود دارد، از جمله استفاده از زبان روسی در اوکراین و آزادی بیان.

پیش‌تر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی که بر روی صفحه تلگرام خود منتشر کرد، بر تداوم مذکرات اوکراین با روسیه تأکید کرد و آن‌ را حائز اهمیت خواند. زلنسکی تأکید کرد که مذاکرات بین هیأت اوکراینی و روس باید ادامه داشته باشد و گرچه روند این مذاکرات پیچیده و دشوار است اما حائز اهمیت است.

سرگئی لاوروف همچنین گفت که اوکراین نمی‌تواند سلاح‌هایی داشته باشد که تهدید برای روسیه است. وی تصریح کرد: «هیچ سلاحی نمی‌تواند در اوکراین وجود داشته باشد که تهدیدی برای روسیه باشد. ما آماده هستیم تا درباره انواع سلاح‌هایی که تهدیدی برای ما نیستند هماهنگی کنیم». وی در عین حال تاکید کرد که این مسئله باید حتی در خارج از مسئله عضویت کی‌یف در ناتو حل شود، زیرا بدون آن هم، کشورهای غربی اکنون می‌توانند سلاح‌های ضربتی به اوکراین ارائه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها