کد خبر: 543617
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۸:۳۰:۱۴
| |

برگزاری جلسه گروه ۷ درباره روسیه

وزیر دارایی ژاپن از برگزاری نشستی مجازی با حضور مقامات ۷ کشور صنعتی دنیا معروف به گروه ۷ پیرامون اقدامات روسیه در اوکراین خبر داد.

برگزاری جلسه گروه ۷ درباره روسیه
کد خبر: 543617
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۸:۳۰:۱۴

«شونیچی سوزوکی» وزیر دارایی ژاپن امروز اعلام کرد ۷ کشور صنعتی دنیا طی نشستی مجازی پیرامون مسائل مربوط به حمله روسیه به اوکراین به بحث و گفت و گو می پردازند. 

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری «رویترز»، «شونیچی سوزوکی» که این خبر را در پارلمان ژاپن مطرح کرد، توضیحات بیشتری درباره این جلسه نداد. وی همچنین اعلام نکرد این جلسه با حضور رهبران اقتصادی گروه ۷ و یا نمایندگان آنها برگزار خواهد شد.

پیش تر جلسه اضطراری وزیران امور خارجه کشورهای گروه ۷ در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با دستور کار تلاش های دیپلماتیک برای آنچه "جلوگیری از حمله نظامی روسیه به اوکراین" عنوان شده بود، برگزار شد.

به دنبال عملیات نظامی بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه در اوکراین، این جنگ اکنون وارد روز  بیست و یکم شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

«ولادیمیر پوتین» اعلام کرده، عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. 

روسیه اقدامات خود در اوکراین را "عملیات ویژه" نامیده و می گوید برنامه ای برای اشغال اوکراین ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها